|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / LI19
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
LI19
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Lit. inter. textu čes. lit. 19. stol.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 50
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / 18
|
0 / 3
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty dovedností provádět interpretaci vybraných textů lyriky a epiky 19. stol. se zaměřením na vývoj zvoleného jevu (pojetí času, zobrazení prostoru, charakter dialogu, pojetí postavy, autorská subjektivita, objektivita, kompozice, funkce figur a trópů, vývoj verše a metaforiky).
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění úkolů. Seminární práce - interpretace zvoleného textu. Zvládnout základní pojmy poetiky, typy rýmu, stop, prozodie, figur, trópů, veršů a strof.
|
Obsah
|
1. Problematika zobrazení prostoru v poezii - puchmajerovci.
2. Dtto, M. M. Z. Polák.
3. Óda - A. J. Puchmajer.
4. Balada - Š. J. K. Hněvkovský.
5. K. H. Mácha.
6. K. H. Mácha a K. J. Erben.
7. K. J. Erben - kompoziční postupy v Kytici z pověstí národních.
8. K. J. Erben - B. Němcová - pohádka.
9. B. Němcová - Babička.
10. Cestopis - M. M. Z. Polák, J. Kollár, K. Havlíček Borovský, J. Neruda.
11. K. Havlíček Borovský - charakteristika verše.
12. A. Jirásek - Mezi proudy.
13. J. Linda, J. K. Tyl, J. Vrchlický a hagiografie.
Výběr interpretovaných děl se může měnit podle aktuálního zájmu posluchačů a potřeb semináře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat tři základní vývojové periody české literatury |
pojmenovat periody vývoje české literatury 19. století |
definovat základní literární druhy a žánry |
vysvětlit význam uměleckých jazykových prostředků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
chronologicky seřadit periody vývoje české literatury 19. století |
přiřadit vybrané dílo k odpovídajícímu literárnímu druhu a žánru |
vybrat metaforu a vysvětlit její uplatnění v textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
podrobně charakterizovat periody vývoje české literatury 19. století |
přiřadit dílo a autora k jednotlivým periodám vývoje literatury 19. stol |
určit u díla odpovídající literární druh, žánr i výrazovou formu |
vysvětlit aktualizaci tematiky ve vývoji literatury 19. století |
určit u jednotlivých děl odpovídající kompoziční postup |
pojmenovat a charakterizovat vybrané umělecké jazykové prostředky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
obhájit objektivizovaný názor před auditoriem |
prokázat vliv doby (historického kontextu) na autora a literární dílo |
provést rozbor vybrané tematiky a prokázat její aktualizaci při komparaci jednotlivých literárních děl |
interpretovat vybrané umělecké prostředky |
specifikovat a popsat vztah mezi literární předlohou a její adaptací |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|