|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / PS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
PS
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Public speech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s verbálními a neverbálními prostředky mluvené komunikace a s jejich funkcí, představit typy a formy veřejné komunikace, upevnit dovednost veřejně prezentovat zadané téma (z oblasti českých reálií - historie, geografie, kultury atd.)
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k zápočtu:
1. Výrazné čtení textu dle vlastního výběru.
2. Přednesení vlastních projevů na dané téma.
3. Aktivní účast na semináři (75%).
4. Závěrečný projev, popř. seminární práce.
|
Obsah
|
1. Program semináře, požadavky na studenta, způsob zakončení semináře, literatura. Kultivovaný mluvený projev.
2. Úvodní projevy na dané téma - analýza nejčastějších nedostatků.
3. Dýchání jako základní podmínka mluvení. Dechová cvičení.
4. Hlasová cvičení, zvukové prostředky souvislé řeči.
5. Zásady artikulace, cvičení.
6. Připravený veřejný projev na dané téma, verbální kontaktové prostředky.
7. Neverbální prostředky komunikace - řeč těla.
8. Výjadřovací pohotovost - nepřipravený mluvený projev.
9. Připravený veřejný projev.
10. Výrazné čtení - analýza vzorového textu, následné společné čtení.
11. Individuální výrazné čtení (texty dle vlastního výběru).
12. Závěrečné připravené projevy - na volné téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pease Alan. Body language. London, 1997.
-
Doporučená:
DeVito Joseph A. Essentials of human communication.
-
Doporučená:
Tubbs Stewart. Human communication. New York, 1991.
-
Doporučená:
Lustig Myron W. Intercultural competence: interpersonal communication across culture. Bostom, 2010.
-
Doporučená:
Akmajian Adrian. Linguistisc: an introduction to language and communication. Cambridge, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti - efektivně zacházejí s hlasem a dechem při mluveném projevu, - využívají hlasu pro zvýšení přesvědčivosti , plasticity a emotivnosti sdělení, - aplikují ortoepická pravidla v řeči, - formulují své myšlenky a vyjadřují je srozumitelně a kultivovaně, - jsou schopni vytvořit kultivovaný mluvený projev s ohledem na komunikační záměr mluvčího, - uplatňují neverbální prostředky komunikace, - získají a udrží pozornost posluchačů, - analyzují vlastní přednosti a nedostatky a náležitě s nimi pracují |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|