|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / RUP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
RUP
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Rétorika, ústní projev
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / -
|
19 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSJ/RUP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty kompetencemi potřebnými pro veřejné či poloveřejné vystupování.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace připravených projevů.
|
Obsah
|
Problematika řečnického stylu (řečnických žánrů), rozvoj všeobecných komunikačních dovedností, zdokonalení přesného vyjadřování, tvorba a prezentace vlastních mluvených projevů (sdělných, formálně i gramaticky správných) určených širšímu i odbornému publiku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Maříková, Marie. Rétorika : manuál komunikačních dovedností. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2000. ISBN 80-86419-03-7.
-
Rozšiřující:
Hůrková, Jiřina. Česká výslovnostní norma. 1. vyd. Praha : Scientia, 1995. ISBN 80-85827-93-X.
-
Rozšiřující:
Lotko, Edvard. Kapitoly ze současné rétoriky. Dotisk 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-685-X.
-
Rozšiřující:
Müllerová, Olga. Mluvený text a jeho syntaktická výstavba. Vyd. 1. Praha : Academia, 1994. ISBN 80-200-0489-0.
-
Rozšiřující:
Mistrík, Jozef. Rétorika. Bratislava : SPN, 1980.
-
Rozšiřující:
Kraus, Jiří. Rétorika v evropské kultuře. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0659-1.
-
Rozšiřující:
Čechová, Marie. Současná česká stylistika. Praha : ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-00-3.
-
Doporučená:
Mistrík, Jozef. Štylistika slovenského jazyka. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1977.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - připravit veřejný (poloveřejný) mluvený projev, - realizovat veřejný (poloveřejný) mluvený projev v různých komunikačních situacích, - analyzovat neverbální projev, - usměrnit vlastní neverbální projev, - vhodně prezentovat svou osobu v libovolné komunikační situaci (verbálně i neverbálně) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|