|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / TEPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
TEPS
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Problematika odborného funkčního stylu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty vytvářet texty teoreticko-odborného stylu, vést je k osvojení si znaků charakteristických pro texty nocionálního charakteru, ke schopnosti volit náležité jazykové prostředky (zejména prostředky lexikální a syntaktické).
|
Požadavky na studenta
|
1. teoretické zpracování zadaného tématu - referát (zpracování ve dvojici), připravit teze v písemné podobě, rozdat spolužákům, přednést v ústní podobě (viz seznam témat). 2. každý účastník semináře si vybere úryvek odborného textu (z různých vědních disciplín) v rozsahu cca 3 stran textu. Provede jeho analýzu, na základě této analýzy provede charakteristiku zvoleného textu na základě stanovených kritérií.
|
Obsah
|
Přehled témat pro referáty:
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J.: Jak napsat odborný text. Praha 1999 1. referát Od jazyka vědy ke komunikaci ve vědě 2. referát Mezikulturní komunikace 3. referát Získávání dovedností ve vědeckém vyjadřování 4. referát Žánrová diferenciace vědeckého diskurzu 5. referát Autor, čtenář a další subjekty v textu 6. referát Interakční povaha vědeckého textu 7. referát Titulek a jeho typy 8. referát Kompozice vědeckého článku 9. referát Co drží text pohromadě a dává mu smysl 10. referát Podstata a druhy obsahově-logických vztahů 11. referát Vztahy časové, vztahy charakteru souřadného 12. referát Opakovaný výskyt téhož předmětu řeči, Jak výklad uspořádat 13. referát Od výpovědi k odstavci 14. referát Výstavba odstavcových skupin, Síť orientačních výrazů v textu. 15. referát Modalita sdělování 16. referát Úspornost versus rozvitost, explicitnost versus implicitnost 17. referát Srozumistelnost, jasnost, přehlednost 18. referát Vertikální členění vědeckého textu 19. referát Grafická úprava rukopisu
Hoffmannová, J.: Stylistika a ..... Praha 1997
1. Intertextualita 2. Kultura jazyka (řeči) 3. Mluvenost a psanost 4. Sémantika 5. Syntax textu 6. Textová lingvistika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
22
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orietuje v kompozici odborných komunikátů, zná její pravidla a dokáže je aplikovat. Dokáže volit jazykové prostředky odpovídající odbornému funkčnímu stylu. Pochopí principy kondenzace a intelektualizace textu. Dokáže vytvořit smysluplný, koherentní odborný text. Je schopen opravit defektní text |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|