|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAE / DZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAE
/
DZS
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Diagnostika a spoleh.elektron.zař.a sys.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Diagnostika a spolehlivost elektronických zařízení a systémů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům hlubší znalosti v oblasti diagnostiky a spolehlivosti elektronických systémů.
Seznámit je s problémy a metodami diagnostiky elektronických systémů.
Seznámit je s problémy a metodami stanovování a zlepšování spolehlivosti elektronických systémů.
Vysvětlit vzájemný vztah mezi diagnostikou a spolehlivostí systémů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
absolvovaná seminární cvičení, vypracování samostatné semestrální práce
Požadavky ke zkoušde:
zápočet , ústní zkouska
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Diagnostika - historický vývoj oboru a jeho zaměření, technická diagnostika, diagnostika číslicových systémů, diagnostika a ekonomika, základní terminologické pojmy, diagnostické testy
2. Příčiny a mechanizmy poruch číslicových systémů, modely poruch pro diagnostiku
3. Metody generování diagnostických testů, funkční a strukturní testy, testování kombinačních obvodů
4. Testování sekvenčních obvodů, funkční testy - identifikační metody a metody RTL, strukturní metody - převod sekvenčního obvodu na kombinační
5. Tabulky úplných testů, Minimalizace testů, Lokalizace poruch, Komprese diag. dat
6. Náhodné a pseudonáhodné testy, pseudotriviální testy
7. Metody návrhu pro snadnou diagnostiku - heuristické metody, strukturovaný návrh
8. Diagnostické testery, logické analyzátory
9. Úvod do teorie spolehlivosti, vývoj spolehlivosti, hlavní oblast a úkoly spolehlivosti, základní pojmy a definice, ukazatele spolehlivosti
10. Zkoušky spolehlivosti v elektronice, rozdělení zkoušek spolehlivosti
11. Výpočet ukazatelů spolehlivosti, techniky výpočtů, spolehlivostní modely, spolehlivost systémů s obecnou strukturou
12. Spolehlivost vícestavových systémů, Markovovy procesy
13. Metody a formy zálohování
Cvičení:
1. Seminární cvičení - Úvod do statistiky ? teorie
2. Seminární cvičení - Úvod do statistiky ? příklady
3. Seminární cvičení - Poruchy základních logických členů, modely poruch
4. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady
5. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady
6. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady
7. Seminární cvičení - Vestavěné diagnostické prostředky, průběžná diagnostika
8. Seminární cvičení - Testování pamětí
9. Seminární cvičení - Základy teorie pravděpodobnosti - teorie
10. Seminární cvičení - Základy teorie pravděpodobnosti - příklady
11. Seminární cvičení - Predikce spolehlivosti součástek ? příklady
12. Seminární cvičení - Metody výpočtu spolehlivosti systémů ? příklady
13. Seminární cvičení - Metody výpočtu spolehlivosti systémů ? příklady
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Dr. Ing. Vjačeslav Georgiev (100%),
-
Přednášející:
Doc. Dr. Ing. Vjačeslav Georgiev (100%),
Ing. Michal Kubík, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Jan Broulím, Ph.D. (100%),
Doc. Dr. Ing. Vjačeslav Georgiev (100%),
Ing. Michal Kubík, Ph.D. (100%),
Ing. Jakub Vlášek, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
135
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních elektronických systémech, především číslicových |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat metody diagnostiky číslicových a analogových obvodů |
popsat metody výpočtu spolehlivosti elektronických systémů |
popsat ekenomické aspekty diagnostických zařízení a prostředků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat odbornou terminologii používanou v oblasti diagnostiky a spolehlivosti |
porovnat způsoby diagnostiky analogových a číslicových systémů |
porovnat metody generování diagnostických testů pro číslicové systémy |
vytvořit diagnostický test pro jednoduchý číslicový obvod |
zvolit vhodné metody diagnostiky v závislosti na typu a vlastnostech systému a požadavcích na diagnostiku |
shrnout význam diagnostiky pro spolehlivost systémů |
uvést do souvislosti úroveň diagnostiky a ekonomické aspekty v reálných podmínkách |
klasifikovat zkoušky spolehlivosti a vysvětlit jejich význam |
provést kalkulaci základních spolehlivostních parametrů jednoduchého elektronického zařízení |
shrnout problémy a možnosti zlepšování spolehlivosti elektronických systémů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|