Cíle předmětu (anotace):
|
Pod dohledem zkušeného učitele ZŠ vyzkoušet praktické vedení vyučovací hodiny chemie. Ověřit a vyzkoušet si teoretické vědomosti, dovednosti a návyky, které studenti získali během přípravy na učitelské povolání. Provést konfrontaci teoretických dovedností s praxí.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží k zápočtu:
Vyplněný tiskopis o průběhu PP s hodnocením uvádějícího učitele
Přípravy na každou vyučovací hodinu
Rozbor nejméně 3 náslechových hodin u jiného praktikujícího studenta chemie (třeba i z jiné školy) popř. některého učitele chemie na škole, kde student praktikuje.
|
Obsah
|
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
40
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky a psychologie. |
Získané způsobilosti |
Student je schopen připravit si samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky v chemii na ZŠ. Podle přípravy, kterou si vypracuje, je schopen vést hodinu. Ve vyučovacím procesu využívá všech znalostí a dovedností, které si osvojil v době studia FPE. Kromě odborných poznatků z chemických předmětů aplikuje rovněž poznatky z pedagogiky, psychologie a didaktiky. |
Vyučovací metody |
- Studijní praxe
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Samostudium studentů
|
Hodnotící metody |
- Demonstrace dovedností při praxi
|