|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / ZBP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
ZBP
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Základy bezpečnosti práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
250 / -
|
8 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenta se základními zásadami práce a obsluhy elektrických zařízení. Na základě získaných znalostí umožnit studentovi činnost v laboratořích v rozsahu kvalifikace dle §4 Vyhlášky č. 50/1987 Sb.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné absolvování písemného testu (nutno získat 25 b. z 30).
|
Obsah
|
Rizika a příčiny úrazu v elektrotechnice.
Účinky elektřiny na lidský organizmus.
Jednotná symbolika a označování v elektrotechnice.
Vliv technického uspořádání na bezpečnost práce.
Vliv lidského faktoru na bezpečnost práce.
Odborná způsobilost v elektrotechnice.
Elektrizační soustavy.
Druhy prostředí.
Zásadu obsluhy a práce na elektrickém zařízení do 1000V.
Ochrana před nebezpečným dotykem.
Provedení ochranných vodičů a zemničů.
První pomoc při úrazech elektřinou.
Příklady testů.
Výuka je doplněna o přednášky expertů z praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat rozsah známých informací s ohledem na studovaný obor a možnost volby individuálního přístupu při výstupním testu |
rozpoznat obecný význam zajištění bezpečnosti při používání elektrického zařízení |
vyjmenovat dosud získané informace z oblasti bezpečnosti obecně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat odborný text |
shrnout podstatné informace |
uvést do souvislosti odborný text a přednesenou problematiku |
zhodnotit význam získaných informací pro svůj obor nebo všebecné využití |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vlastnosti prostoru z hlediska bezpečného provozu elektrických zařízení |
popsat princip všeobecně používaných ochranných opatření |
vymezit legislativní rámec zajištění bezpečnosti v elektrotechnice |
vysvětlit význam elektrotechnické kvalifikace osob |
vysvětlit základní principy zajištění bezpečnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat reálnou situaci při provozování elektrotechnického zařízení (prostory, typ sítě, typ zařízení, odborná kvalifikace) |
formulovat základní požadavky na aplikovaná ochranná opatření (princip ochrany) |
uvést do souvislosti s širšími požadavky na optimalizaci provozu zařízení (ochrana proti přepětí, odolnost proti rušení) |
zhodnotit správnost volby ochranných opatření a jejich koordinaci (třídy ochrany) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|