|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / DEZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
DEZ
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Diagnostika elektrických zařízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
8 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KES/DEZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KET/SZET
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty znalostmi o základních aspektech deteriorace elektrických zařízení a seznámit je se souvislostmi vedoucími ke změnám v chování jejich prvků i systémů. Vyzdvihnout a odůvodnit vliv základních příčin a původců těchto procesů. Objasnit principy základních diagnostických metod pro identifikaci stavu jednotlivých druhů točivých i netočivých strojů. Uvést do patřičných souvislostí základní strukturní elementy elektrických zařízení a potřebné metodiky a instrumentální vybavení pro diagnostická šetření o jejich stavu. Podat základní informace o principech umělé inteligence a jejích aplikacích v tomto oboru, kde tato záležitost představuje novou koncepci řešení diagnostických přístupů v elektrotechnice.
|
Požadavky na studenta
|
100% ní účast na cvičeních, k zápočtu odevzdání a uznání semestrálních prací. Zkouška složená z písemné a ústní části.
|
Obsah
|
Obsah přednášek: 1. Diagnostika jako vědní disciplina. Elektrotechnologická diagnostika.Souvislosti v diagnostice elektrických zařízení. Testovací a funkční diagnostika 2. Obecné aspekty diagnostiky elektrických zařízení. Matematické modelování diagnostických procesů. Přenosová funkce. Stavy a signály diagnostikovaných objektů 3. Matematické modely diagnostických procesů. Bloková a topologická schemata diagnostických procesů. Diagnostika stavu objektů s postupnými a náhlými poruchami. Předpovídání poruch 4. Diagnostické signály a metody jejich zjišťování. Měření vodivosti 5. Diagnostické signály a metody jejich zjišťování. Metoda redukovaných resorpčních křivek. Metody pro zjišťování dielektrických ztrát. Metoda přiloženého napětí 6. Strukturální analýzy, první část 7. Strukturální analýzy, druhá část 8. Diagnostika transformátorů, první část 9. Diagnostika transformátorů, druhá část 10. Diagnostika malých a středních točivých strojů 11. Diagnostika velkých točivých strojů 12. Expertní systémy v diagnostice elektrických zařízení 13. Akreditace elektrotechnických zkušeben
Obsah cvičeni: 1. Aspekty záznamu výbojové činnosti 2. Metody záznamu výbojové činnosti 3. Laboratorní měření ? částečné výboje 4. Laboratorní měření ? redukované resorpční křivky 5. Exkurze - Diagnostické pracoviště ČEZ, distribuční služby Křimice - měřící vozy 6. Exkurze - Diagnostické pracoviště ČEZ, distribuční služby Křimice - pracoviště diagnostiky izolačních kapalin 7. Hodnocení semestrálních prací, průběhu cvičení, exkurzí, zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Ing. Václav Mentlík, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Ing. Václav Mentlík, CSc. (100%),
Prof. Ing. Pavel Trnka, Ph.D., MBA (100%),
-
Cvičící:
Prof. Ing. Václav Mentlík, CSc. (100%),
Prof. Ing. Pavel Trnka, Ph.D., MBA (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Mentlík, V. Diagnostika dielektrik. VŠSE Plzeň, 1986.
-
Základní:
Mentlík, Václav. Dielektrické prvky a systémy. Praha : BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-189-6.
-
Doporučená:
Kreidl, Marcel. Diagnostické systémy. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2001. ISBN 80-01-02349-4.
-
Doporučená:
Barták, Alexandr. Diagnostika poruch izolací elektrických strojů. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1984.
-
Doporučená:
Janoušek, Ivo; Kozák, Josef; Taraba, Oldřich. Technická diagnostika. 1. vyd. Praha : SNTL, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
142
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studenti mají znalosti elektrotechniky, diagnostiky VN zařízení |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti chápou problematiku deteriorace elektrických zařízení a orientují se v problémech konstrukce diagnostických systémů, metodách předpovědi dalšího chování prvků i systémů těchto zařízení, zvládnou diagnostické metody pro zjišťování jejich základních elektrických, tepelných a mechanických vlastností po technické i instrumentální stránce. Poznají základní zákonitosti aplikace expertních systémů, neuronových sítí a genetických algoritmů v elektrotechnologické diagnostice |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|