|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / TASE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
TASE
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Tržní aspekty segmentu elektrotechnika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
63 / -
|
61 / -
|
15 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KET/ZOM
|
Vyloučené předměty
|
KET/ZOM
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou uvedeni do specifikace produktů elektrotechnického průmyslu, s náležitostmi uvedení a distribuce elektrotechnického výrobku na trh (zákon 22/97 a 59/98), způsobem certifikace, analýzou elektrotechnického trhu, tvorbou přidané hodnoty v obchodní a výrobní činnosti. Studenti budou uvedeni do problematiky fázování inovací, řízení vztahů se zákazníkem, vnějšími a vnitřními audity, řízením kvality a rizik v dodavatelsko-odběratelských vztazích.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test, aktivní účast na cvičení
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, základní pojmy tržní ekonomiky, vymezení tržního segmentu elektrotechnika 2. Vymezení a analýza a základní zákonitosti fungování elektrotechnického trhu ve specifických oblastech elektrotechniky (telekomunikace, energetika) 3. Strategické a marketingové plánování 4. Základní metody a nástroje pro strategické a marketingové plánování 5. Marketing v elektrotechnickém odvětví 6. Aplikace nástrojů marketingového mixu 7. Základní principy řízení vztahů se zákazníky 8. Aplikace informačních a komunikačních technologií pro řízení vztahů se zákazníky 9. Základní pojmy řízení rizik 10. Aplikace metod a nástrojů pro řízení operačních a odběratelsko-dodavatelských rizik 11. Sdružování elektrotechnických podniků 12. Hospodářská soutěž a zadávání veřejných zakázek 13. Ochrana spotřebitele
Výuka je doplněna o přednášky expertů z praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0515-X.
-
Doporučená:
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Doporučená:
Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
-
Doporučená:
Vlček, Dalibor; Satinský, Alexej. Zákon č. 22/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky. díl 2.. Havířov : Iris, 1998.
-
Doporučená:
Zákon č. 59/98 o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
14
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Studenti:
- získají přehled o metodách analýzy trhu
- identifikují základní atributy elektrotechnického trhu
- dokáží popsat základní tržní vztahy a způsoby, kterými lze ovlivnit chováníi spotřebitele
- dokáží aplikovat základní právní normy pro vstup elektrotechnikcých výrobků na trh
- pochopí přístupy pro inovace výrobků a služeb v elektrotechnice
- aplikují základní metody pro řízení rizik v dodavatelsko odběratelských vztazích
- prohloubí si komunikační a prezentační schopnosti |
Vyučovací metody |
- Přednáška s diskusí
- Prezentace práce studentů
- Studium metodou řešení problémů
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|