|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEV / SARP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEV
/
SARP
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Seminář z regulace pohonů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Simulace elektrických pohonů na PC. Těžiště je věnováno zejména simulaci pohonu s asynchronním motorem s frekvenčním měničem v přechodových stavech na PC. Předmět je určen jako podpora předmětu KEV/ARP.
|
Požadavky na studenta
|
Získání zápočtu: Zápočet získá student aktivní účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Problematika numerické simulace (krok, chyba a řád metody, Eulerova metoda a metody vyšších řádů).
2-3. Simulace stejnosměrného pohonu (včetně reverzační usměrňovačové skupiny).
4-6. Použití transformací typu ?prostorový vektor? pro elektrického stroje při simulaci na PC (přepočty mezi jednotlivými souřadnými systémy, výpočty výkonů atd.).
7-9. Simulace pohonu v ustálených stavech (odhad parametrů, momentová charakteristika motoru při napájení ze zdroje proudu a ze zdroje napětí).
10.-12. Simulace pohonu v přechodových stavech (chování samostatného motoru a chování celého pohonu včetně regulace).
13. Zápočty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zeman, Karel; Peroutka, Zdeněk; Janda, Martin. Automatická regulace pohonů s asynchronními motory. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-350-7.
-
Základní:
Zeman, Karel. Studijní texty na počítačové síti k předmětu KEV/+ARP. ZČU - FEL, Plzeň, 2009.
-
Rozšiřující:
Zeman, Karel; Spíral, Luděk. Automatická regulace v elektrických pohonech. Plzeň : VŠSE, 1987.
-
Rozšiřující:
Zboray, Ladislav; Tomko, Jaroslav; Ďurovský, František. Regulované pohony. Košice : Vienala, 2000. ISBN 80-88922-13-5.
-
Rozšiřující:
Brandštetter, P. Střídavé regulované pohony - moderní způsoby řízení. TU Ostrava, 1999.
-
Doporučená:
Zeman, Karel; Spíral, Ludvík. Automatická regulace v elektrických pohonech. II. část. Plzeň : VŠSE, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti a dovednosti na úrovni předmětů KEV/EP a KEV/VE. Dále znát principy programování na PC (programovací jazyk C, Pascal, případně Matlab) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti -získají praktické zkušenosti při simulaci na PC -získají zkušenosti s vlastnostmi as.motorů v ustálených a přechodových dějích -vyzkoušejí si chování základních regulačních schémat v oboru el.pohonů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|