|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / ARCZČ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
ARCZČ
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Architektura západních Čech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Architektura záp.Čech
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s vývojem a specifiky západočeské historické architektury, zejména přiblížit nejvýznamnější památky a klíčové architekty.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná tématická práce, odborná studie, znalost zadané literatury.
Zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Román. arch. rotundy, tribun. venkovské kostelíky, klášt. architektura. 2. Priorita záp. Čech v českém raně gotickém stavitelství - Pivoň, Horšovský Týn, nepomucká a strakonická huť.
3. Střed. urbanismus zpč. měst královských i poddanských.
4. Gotická městská fortifikace (Tachov, Horažďovice, Domažlice, Klatovy, Plzeň, Stříbro, Cheb). Součástí výuky bude jednodenní exkurze po památkách západních Čech.
9. Klatovsko
10. Domažlicko
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Jan Kumpera, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Prof. PhDr. Jan Kumpera, CSc. (100%),
Mgr. Eva Mušková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Miroslav Breitfelder, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Jan Kumpera, CSc. (100%),
Mgr. Eva Mušková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kumpera Jan + kolektiv autorů. Dějiny západních Čech I. : Od pravěku do poloviny 18. století. Plzeň, 2004. ISBN 80-7291-108-2.
-
Doporučená:
Durdík, Tomáš. Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha : Libri, 1999. ISBN 80-85983-62-1.
-
Doporučená:
Kumpera, Jan. Osobnosti a západní Čechy I. : Do poloviny 19. století. Plzeň, 2005. ISBN 80-7291-142-2.
-
Doporučená:
Podrobný seznam bude dán posluchačům při otevření kursu. Jinak doporučeny práce V. Mencla, D. Líbala, J. Muka, T. Durdíka, D. Menclové, J. Neumanna, V. Vaňkové atd..
-
Doporučená:
Kumpera, Jan. Západní Čechy od A do Z : Lexikon historie a památek. Plzeň, 2002. ISBN 80-7291-068-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v historické architektuře a jednotlivých slohových období s apliakcí na vývoj kulturní krajiny. |
Získané způsobilosti |
Absolvent kurzu rozpozná jednotlivé historické slohy a dokáže zhodnotit zvláštnosti vývoje západočeské architektury v proměnách času. Vysvětlí ekonomické, sociální a kulturní příčiny, které vedly ke změnám stavebních slohů. Rozpozná a porovná vývojové rysy jednotlivých staveb. |
Vyučovací metody |
- Samostudium literatury
- Přednáška
- Exkurze, výuka v terénu
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|