|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / DID3Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
DID3Z
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Didaktika dějepisu 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Systematizovat obsah, cíle a podstatu dějepisného vyučování na ZŠ v současnosti. Upřednostnit moderní metodiku a aplikaci současných trendů ve vyučovacím procesu Analyzovat dostupné edukační dokumenty (učebnice, výsledky srovnávacích studií českého a zahraničního pojetí vyučování dějepisu...). Objasnit tvorbu a obsah rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů. Účast na pedagogicko-odborné výstupové praxi, reflexe zkušeností na seminářích předmětu
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích.
Vystoupení v semináři s řešením modelové situace výuky dějepisu.
Vypracování individuálního projektu.
Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
Náslechová praxe.
|
Obsah
|
1. Kurikulární reforma, motivy k realizaci, hlavní zásady
2. Kurikulární reforma, obsahová analýza
3. Hlavní kurikulární dokumenty - RVP
4. Analýza vybraných ŠVP
5.-7. Klíčové kompetence - příklady efektivních aplikací
8.-10. Průřezová témata - příklady efektivních aplikací
11.-12. Náslechová praxe a její rozbor
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Růžičková, J. Didaktické inspirace. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Čapek, Vratislav. Didaktika dějepisu. Díl 2, Výchovně vzdělávací proces v dějepise. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Doporučená:
Čapek, Vratislav. Pojetí dějepisu jako učebního předmětu : K teorii výběru dějepisného učiva // : Seminární učební text z metodiky dějepisu jako učebního předmětu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
-
Doporučená:
kol. Rámcový vzdělávací program pro G. Praha, MŠMT, 2007.
-
Doporučená:
kol. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. MŠMT Praha, 2006.
-
Doporučená:
Alberty, J. Úvod do vyučovania dejepisu. Bratislava, 1988.
-
Doporučená:
Jílek,T., Čapek, V. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu I., II. Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Janovský, Julius. Základy didaktiky dějepisu : Učebnice pro studium oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na filozof. a pedagog. fakultách. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu Didaktika dějepisu 1 a 2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student(ka): - zpřehlední podstatu a zásady kurikulární reformy - prokáže znalost faktografie a pojmosloví v teoretických dokumentech KR na úrovni obecné (celostátní) - prokáže schopnost aplikovat obecné zásady kurikulární reformy do konkrétních výstupů v jednotlivých součástech ŠVP - přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti klíčových kompetencí RVP - přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti průřezových témat RVP |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|