|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / EX3H
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
EX3H
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Pětidenní exkurze 3. ročníku
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s kulturním a historickým dědictvím České republiky, zejména s architektonickými památkami a muzei.
|
Požadavky na studenta
|
Spoluúčast studentů na zpracování průvodcovských materiálů, tematických, osobnostních a místopisných referátů.
|
Obsah
|
Kulturní a historické památky Čech a Moravy podle volby příslušného regionu. Poznávání historie dané oblasti, uměleckých a historických památek, architektury, míst důležitých historických událostí i novodobého obrazu naší země.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Menclová, Dobroslava. České hrady. Praha : Odeon, 1976.
-
Doporučená:
Menclová, Dobroslava. České hrady.
-
Doporučená:
Novotný, Bohuslav. Encyklopédia archeológie. 1. vyd. Bratislava : Obzor, 1986.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Encyklopedie českého výtvarného umění ; Emanuel Poche. Praha : Academia, 1976.
-
Doporučená:
Svoboda, Ladislav. Encyklopedie českých tvrzí. I. díl, A-J. Praha : Argo, 1998. ISBN 80-7203-068-X.
-
Doporučená:
Durdík, Tomáš. Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha : Libri, 1999. ISBN 80-85983-62-1.
-
Doporučená:
Janusová, Jana; Káňa, Otakar. Památná místa naší vlasti : po stopách slavných bitev, lidových bouří, dělnických bojů a odbojových akcí. 1. vyd. Praha : Albatros, 1982.
-
Doporučená:
Standardní encyklopedické příručky a umělecko-historické průvodce, jako např. Durdík, T.: Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 1. svazek, A/J. Praha : Academia, 1977.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 2. svazek, K/O. Praha : Academia, 1978.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 3. svazek, P/Š. Praha : Academia, 1980.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 4. svazek, T/Ž. Praha : Academia, 1982.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Orientace v základní historické geografie a problematice památkové péče. |
Získané způsobilosti |
Student rozpozná základní typy architektonických památek podle slohů a doby, porovná lidovou, sakrální a profánní architekturu. Zhodnotí stav památkové péče o jednotlivé objekty. Analyzuje kvantitu a kvalitu dochovaného památkového fondu. |
Vyučovací metody |
- Samostudium literatury
- Exkurze, výuka v terénu
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|