Cíle předmětu (anotace):
|
Orientovat studenta na uplatnění moderního přístupu k:
- výběru dějepisného učiva
- uplatnění didaktických aktivizačních metod
- rozumnému uplatnění zásad kurikulární reformy
- vnímání atmosféry a potřeb současného školství
|
Požadavky na studenta
|
Vyhodnocení výsledků výstupové praxe na ZŠ a SŠ v pedagogické dokumentaci.
|
Obsah
|
Bloková a souvislá výstupová praxe studentů na ZŠ a SŠ dle plánu SPP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1,2,3,4) |
Získané způsobilosti |
Student(ka):
- prokáže schopnost vhodného výběru dějepisného učiva ve vytčených tématech
- uplatní vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování
- argumentuje rozumné uplatnění zásad kurikulární reformy ve vlastním plánu výuky
- prokáže schopnost didaktické analýzy vlastního výkonu ve výuce
- vystihne osobní pojetí současných problémů ve vyučování dějepisu na ZŠ a SŠ
|
Vyučovací metody |
- Skupinová konzultace
- Studijní praxe
|
Hodnotící metody |
- Individuální prezentace na semináři
- Autoevaluace
|