Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je orientovat studenty na uplatnění moderního přístupu v samostatném vyučování dějepisu na ZŠ. Studenti prokáží schopnost výběru dějepisného učiva, využití didaktických aktivizačních metod, rozumné uplatnění zásad kurikulární reformy a v neposlední řadě vnímání atmosféry a potřeb současného školství. Zápis z výstupové praxe studenti odevzdají ve strukturovaném formuláři. Analýza samostatných výstupů proběhne i ve skupinové formě s oborovým didaktikem na seminářích předmětu Didaktika dějepisu 2. Dále reflexe a hodnocení kvality výuky proběhne v předmětech: Reflexe a hodnocení kvality výuky, Didaktika dějepisu 2, Didaktika dějepisu 4 a také v odborných předmětech KHI (Novověk pro učitele, Nejnovější dějiny pro učitele).
|
Požadavky na studenta
|
Vyhodnocení výsledků výstupové praxe na ZŠ a SŠ v pedagogické dokumentaci.
|
Obsah
|
Bloková a souvislá výstupová praxe studentů na ZŠ a SŠ dle plánu SPP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1,2,3,4) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student(ka): - prokáže schopnost vhodného výběru dějepisného učiva ve vytčených tématech - uplatní vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování - argumentuje rozumné uplatnění zásad kurikulární reformy ve vlastním plánu výuky - prokáže schopnost didaktické analýzy vlastního výkonu ve výuce - vystihne osobní pojetí současných problémů ve vyučování dějepisu na ZŠ a SŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
|