|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / PROP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
PROP
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Propaganda Třetí říše
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Podrobně seznámit studenty na konkrétních příkladech s metodami totalitní (v daném případě nacionálně socialistické) propagandy, a to v oblasti tisku, rozhlasu, filmu, výtvarného umění i vědy a uvést je do problematiky jejích následků. Dílčím cílem je představit studentům možnost propojení problematiky tohoto předmětu se školní praxí a se základy oborové didaktiky dějepisu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na přednáškách i seminářích. Kvalitní příprava referátu a prezentace referátu. Seminární práce. Zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Propaganda a její cíle
2. Adolf Hitler: Mein Kampf a "Der Führer"
3. Nacionální socialismus: Světový názor a program
4. Říšské ministerstvo pro národní osvětu a propagandu, Dr. Paul Joseph Goebbels
5. Intelektuálové a nacionální socialismus
6. Věda, výchova, kultura a školství ve službách NS
7. Reichsfilmkammer: propaganda ve filmu
8. Pronásledování církví, propagandistické zneužití Hilter-Jugend; BMD
9. Rozhlas a tisk; "zglajchšaltování", "Schriftleitergesetz"
10. Druhá strana propagandy: Metody teroru
11. Veřejné mínění a propaganda v průběhu války
12. Olympijské hry 1936
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Walters, G. Berlínské hry. Olympijský sen ukradený Hitlerem. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Shirer, William, L. Berlínský deník. Zápisník zahraničního zpravodaje. Chomutov, 2007.
-
Doporučená:
Goebbels, Joseph, Paul. Deníky 1938. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Duffack. J., J. Dr. Joseph Goebbels. Poznání a propaganda. komentovaný překlad vybraných projevů.. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Nolte, E. Fašismus ve své epoše. 1 vyd. Praha : Argo, 1998. ISBN 80-7203-107-4.
-
Doporučená:
Irving, David. Goebbels. Pán myšlenek Třetí říše. Brna, 1998.
-
Doporučená:
Picker, Henri. Hitlerovy rozhovory u kulatého stolu. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Bauer, F., Stárek, F. Hitlerův můj boj očima historiků.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Kershaw, Ian. Hitlerův mýtus : Image a skutečnost v Třetí říši. Praha : Iris, 1992. ISBN 80-901268-2-0.
-
Doporučená:
Klemperer, Victor. Jazyk Třetí říše. LTI. Poznámky filologovy.. Jinočany, 2003.
-
Doporučená:
Broszat, Martin. Uchopení moci. Vzestup NSDAP a zničení Výmarské republiky.. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Riefenstahlová, L. V mé paměti: memoáry fotografky a filmové režisérky, která pracovala pro Hitlera. V českém jazyce vyd. 1. Praha, 2002. ISBN 80-7260-078-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
14
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
hlubší znalost dějin Německa v letech 1918 - 1945 a nacionálního socialismu - předmět představí jen určitý pohled na metody vlády v Třetí říši |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
absolvent kurzu rozezná možnosti politické propagandy v demokratickém a totalitním státě. Zhodnotí význam nacionálně socialistické propagandy pro dějiny Třetí říše, rozliší "mírovou" a válečnou propagandu. Vysvětlí metody propagandy, popíše využití jednotlivých médií, zejména tisku, rozhlasu a filmu. Objasní Goebbelsovu teorii o zábavě jako nejlepší formě propagandy a teroru coby jejího nutného doplňku. V obecnější rovině vymezí roli kultury, vědy a sportu pro úspěšnou propagandu. Doloží proměny jazyka v totalitním socialistickém státě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|