|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / SZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
SZS
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Závěrečná státní zkouška SŠ
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Dějepis s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/SZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem SZZ je ověřit, zda je adept schopen prokázat kompetence samostatně plánovat a realizovat výuku dějepisu na střední škole. Adept tedy prokáže dostatečné kompetence zejména v následujících oblastech: didaktická analýza vnější i vnitřní, návrh aplikace klíčových kompetencí a průřezových témat - konkrétní metodické návrhy s využitím didaktických forem a prostředků: učebnice, mapa, odborná literatura, krásná literatura, historický dokument (listina?), hmotný pramen, filmový dokument či umělecký film, projekt, exkurze, odborná instituce (muzeum, galerie?) Odborná a didaktická analýza textu: - charakteristika písemného pramene (dokumentu) - návrh metodického využití ve vyučování dějepisu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů v rámci studijního programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ - Dějepis.
|
Obsah
|
Výsledkem magisterského studia programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů - Dějepis a obsahem SZZ je soubor odborných znalostí, didaktických schopností a konkrétních dovedností při přípravě i aplikaci vyučovacího procesu ve školním předmětu DĚJEPIS, ve skupině předmětů ČLOVĚK A SPOLEČNOST.
I. Didaktická aplikace témat z okruhu Člověk a společnost v kontextu českých dějin
II. Didaktická aplikace témat z okruhu Člověk a společnost v kontextu obecných dějin
III. Didaktická aplikace historického textu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti z českých a obecných dějin a historiografie a zejména znalosti zásad, metod a postupů oborové didaktiky v celém rozsahu požadavků dílčích zkoušek magisterského studia programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ - Dějepis. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
v rámci principů a zásad oborové didaktiky dějepisu, plánovat a realizovat výuku dějepisu na všech typech a ve všech ročnících střední školy dle platných standardů a v duchu příslušného rámcového vzdělávacího programu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
napříč obecnými i českými dějinami, dějinami historiografie a zejména oborovou didaktikou dějepisu v rozsahu očekávaných standardů magisterského studia programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ - Dějepis. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|