|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / VKRN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
VKRN
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Vybrané kapitoly z raného novověku
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se na vybraných obdobích a tématech seznámí s vývojem a charakteristikou dějin v klíčovém období přechodu mezi středověkem a vzestupem evropských mocností. Kurz také představí významné kapitoly z dějin rozkolu křesťanství i počínající filozofické a vědecké revoluce.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce, přednesená formou referátu. Zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Zámořské objevy a počátky evropského kolonialismus.
2. Absolutismus versus stavovský stát.
3. Rozšíření renesance, manýrismus a humanismus.
4. Rozkol západního křesťanství (reformace).
5. Nizozemský zázrak.
6. Islám, Turci a Evropa.
7. Třicetiletá válka.
8. Tzv. vědecká a myšlenková revoluce 16. a 17. století.
9. Komenského východisko z labyrintů: Obecná porada o nápravě věcí lidských.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kissinger, Henri. Dějiny diplomacie. Od Richelieua k pádu Berlínské zdi,. Praha, 1996. ISBN 80-85190-51-6.
-
Doporučená:
Encyklopedie historie světa. 1. vyd. Praha : Cesty, 2001. ISBN 80-7181-567-5.
-
Doporučená:
Kumpera, Jan. Historia mundi. IV., Evropa v branách novověku. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-868-4.
-
Doporučená:
(překlad, doplňky a encyklopedický slovníček osobností a pojmů J. Kumpera); skripta Historia Mundi III (Vybrané kapitoly z dějin středověku). Plzeň, 2001.
-
Doporučená:
Kennedy, Paul. Vzestup a pád velmocí. Ekonomické problémy a vojenské konflikty v letech 1500- 2000.. Praha, 1996. ISBN 80-7106-173-5.
-
Doporučená:
zde uvedena podrobná nejnovější bibliografie k vybraným tematickým celkům.
-
Doporučená:
Johnson, Paul. Zrození moderní doby. Devatenácté století.. Praha, 1998. ISBN 80-200-0694-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v anglických a evropských novověkých dějinách |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vystihne a vysvětlí vybrané problémy evropských dějin novověku, zařadí je do souvislostí společenských, politických, ekonomických a kulturních, podrobně objasní studované události, postihne a sestaví základní vývojové trendy novověku, dokáže zobecňovat a aplikovat získané poznatky, orientuje se jak v české, tak zahraniční základní literatuře o evropském novověku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|