|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / VLAST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
VLAST
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Vlastivěda/dějepisné poznatky pro 1. st.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
83 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zpřehlednit klíčové dějinné události, významné osobnosti, kulturně historické a technické památky týkající se českých dějin.
Formulovat základní problémy českých dějin na pozadí evropského vývoje.
Vytvořit základ pro poznání místních regionálních dějin.
|
Požadavky na studenta
|
- Seminární práce na téma z místních regionálních dějin.
- Individuální prezentace historického tématu s využitím moderní audiovizuální techniky.
- Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
|
Obsah
|
1. České země v pravěku
2. Počátky české státnosti, Velkomoravská říše
3. Čechy za vlády prvních Přemyslovců
4. Čechy za vlády posledních Přemyslovců
5. Lucemburkové na českém trůnu
6. Husitství
7. Jiří z Poděbrad, Jagellonci na českém trůnu
8. Čechy v období prvních Habsburků, české stavovské povstání, Čechy po vestfálském míru 1648
9. Osvícenský absolutismus, národní obrození
10. Čechy v 19. století, vznik občanské společnosti
11. I. světová válka, I. republika
12. II. světová válka, specifika vývoje českých zemí
13. Hlavní mezníky českých dějin po roce 1945
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Urban, O. Dějiny československé. Praha, 1993.
-
Doporučená:
Bělina, P. Dějiny zemí koruny české I.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Bělina, P., Pokorný, J. Dějiny zemí koruny české II.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Hora-Hořejš, P. Toulky českou minulostí 1-11. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Výběr historické literatury k místním regionálním dějinám.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádoucí je zvládnutí středoškolské látky v předmětu dějepis, a to v rozsahu gymnaziálního kurzu. |
Získané způsobilosti |
Student(ka):
- orientuje se v současných zásadách vyučování vlastivědy v intencích kurikulární reformy pro I.
stupeň ZŠ
- vytvoří si přehled o hlavních problémech českých dějin na pozadí evropského vývoje
- prokáže schopnost přesvědčivě prezentovat vybrané téma z českých a regionálních dějin
|
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Přednáška s diskusí
- Kooperativní výuka
- Diskuse
- Výuka podporovaná multimédii
- Seminární výuka
- Přednáška
|
Hodnotící metody |
- Test
- Projekt
- Seminární práce
- Referát
|
|
|
|