|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 1HFE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
1HFE
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Dějiny Dálného východu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován pouze v angličtině. Cílem předmětu je poskytnout studentů ucelený přehled vývoje dějin Dálného východu v novověku. Hlavní pozornost bude věnována dějinám Číny, Japonska, Koreje a vybraných jihoasijských zemí v 19. a 20. století. Zvláštní zřetel bude kladen na vysvětlení jednotlivých aspektů a souvislostí v kontextu politických, hospodářských, sociálních a kulturních dějin regionu, jež budou zasezeny do širšího rámce dějin světových.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost literatury a přednášené látky. Student vypracuje seminární práci na zvolené téma a připraví si ústní prezentaci referátu na seminář.
|
Obsah
|
1) Úvod od problematiky 2) Čína a pronikání velmocí v první polovině 19. století 3) Pád Tokugawského šógunátu a reformy Meidži 4) Čína v druhé polovině 19. století 5) Jihovýchodní Asie pod vládou koloniálních mocností 6) Vstup Japonska do koncertu velmocí 7) Pád císařství v Číně a vývoj čínské republiky 8) Japonská expanze v Asii 9) Válka v Pacifiku a proměna jihovýchodní Asie 10) Vznik ČLR 11) Dějiny Koreje; Korejská válka 12) Čína v druhé polovině 20. století (Velký skok, Kulturní revoluce) 13) Japonsko po druhé světové válce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fairbank, John King; Goldman, Merle. China : a new history. Cambridge : Harvard University Press, 1998. ISBN 0-674-11673-9.
-
Rozšiřující:
Short, P. Mao. Praha, 2001.
-
Rozšiřující:
Lockard, Craig. Southeast Asia in World History. Oxford, 2009.
-
Doporučená:
Seth, Michael J. A History of Korea. New York, 2010.
-
Doporučená:
Aarseth, E. J. Cybertex: Perspective on Ergodic Literature. Baltimore, 1997.
-
Doporučená:
Jansen, Marius B. (ed.). The Cambridge Histrory of Japan, vol. 5 The Nineteenth Century. Cambridge : Cambridge University Press, 1989.
-
Doporučená:
Duus, Peter (ed.). The Cambridge Histrory of Japan, vol. 5 The Twentieth Century. Cambridge : Cambridge University Press, 1989.
-
Doporučená:
Jansen, Marius B. The Making of Modern Japan. Cambridge. London : The Belknap Press of Harward University Press, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
42
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
60
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
80
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|