|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / DCBA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
DCBA
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dějiny česko-bavorských vztahů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou česko-bavorských vztahů (zejm. s jejich historií a vývojem), a to v kontextu vztahů česko-bavorských.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost literatury a přednášené látky.
|
Obsah
|
Přehled vývoje bavorsko - českých vztahů (od středověku po současnost). Historické a kulturní paralely (podobnosti českého a bavorského historického a kulturního vývoje). Centra české kultury v Německu (Bavorsku), centra německé kultury v Česku. Židé mezi Čechy a Němci v českých zemích. Česko-bavorské vztahy ve 30. letech 20. století, v průběhu 2. světové války a v poválečných letech Reflexe pádu Železné opony Česko-bavorské vztahy v současnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Seibt, Ferdinand; Luft, Robert. Deutsche, Tschechen, Sudetendeutsche : Analysen und Stellungnahmen zu Geschichte und Gegenwart aus fünf Jahrzehnten. München : R. Oldenbourg, 2002. ISBN 3-486-56675-X.
-
Základní:
Beneš, Zdeněk; Kural, Václav. Geschichte verstehen : die Entwicklung der deutsch-tschechischen Beziehungen in den böhmischen Ländern 1848-1948. Prag : Gallery, 2002. ISBN 80-86010-66-X.
-
Základní:
Leistner, Bernd. Literaturlandschaft Böhmen : Begegnung von Tschechen und Deutschen. Lübeck-Travemünde : Ostsee-Akademie, 1997. ISBN 3-933182-00-X.
-
Doporučená:
KOSCHMAL, Walter; NEKULA, Marek; ROGALL, Joachim. Deutsche und Tschechen. 2. Aufl. München : Beck, 2003. ISBN 3-406-45954-4..
-
Doporučená:
HAVRÁNEK, Bohuslav, FISCHER, Rudolf (eds.). Deutsch-tschechische Beziehungen im Bereich der Sprache und Kultur. Abhandlungen der Sächs. Akad. d. Wiss., Philol.-hist. Kl. Bd. 57, H.2. Berlin : Akademie Verlag,1965..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat nejdůležitější události českých a německých dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět odbornému textu v českém a německém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém a německém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat nejdůležitější události z oblasti česko-bavorských vztahů od středověku do druhé poloviny 20. století |
popsat podobnosti českého a bavorského historického a kulturního vývoje |
popsat česko-bavorské vztahy v současnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky reflektovat odbornou literaturu týkající se česko-bavorských vztahů od středověku do současnosti |
analyzovat historické a kulturní paralely česko-bavorských vztahů |
interpretovat pozici Židů mezi Čechy a Němci v českých zemích |
analyzovat česko-bavorské vztahy ve 30. letech 20. století, v průběhu 2. světové války a v poválečných letech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|