|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / DNHB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
DNHB
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Moderní dějiny Německa
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KHV/MNHB a KSA/MNHB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem přednášek je seznámit studenty s politickými, sociálními a hospodářskými dějinami Německa v 19. a 20. století. Vybraná témata budou diskutována za aktivní účasti studentů formou krátkých samostatných vystoupení na semináři.
|
Požadavky na studenta
|
vypracování a přednesení referátu na semináři vypracování seminární práce písemný test nebo ústní zkouška
|
Obsah
|
Vybrané tematické okruhy: Německé státy před rokem 1848. - Specifika vývoje národního státu od založení Německé říše roku 1871. - Důležité momenty vnitřní i zahraniční politiky do roku 1914. - Charakter a problémy první německé demokracie mezi lety 1918-33. - Nacistická Třetí říše. - Založení SRN. - Vztahy dvou německých států. - Německé sjednocení v kontextu změn v Evropě po roce 1989.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Müller, Helmut; Krieger, Karl Friedrich; Vollrath, Hanna. Dějiny Německa. Praha : Lidové noviny, 1995. ISBN 80-7106-125-5.
-
Základní:
Mann, Golo. Dějiny Německa 1919-1945. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0441-5.
-
Základní:
Stellner, F. Poslední německý císař. Praha, 1995.
-
Rozšiřující:
Tewes, Henning. Germany, Civilian Power and the New Europe. New York, 2002.
-
Rozšiřující:
Haffner, S. Od Bismarcka k Hitlerovi. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Stern, Fritz. Dreams and Delusions: The Drama af German History. Yalle, 1999.
-
Doporučená:
Gellately, Robert. Kdo podporoval Hitlera. Společenský souhlas a režimní nátlak v nacistickém Německu. Praha, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základní problematice německých dějin 19. a 20. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v německém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vytvořit časovou osu nejdůležitějších historických událostí německých dějin v 19. a 20. století |
charakterizovat vývoj Německa v širších politických, sociálních, hospodářských, vojenských a kulturních souvislostech |
rozlišit základní etapy vývoje dějin Německa v 19. a 20. století |
charakterizovat předpoklady odlišného vývoje německé historie v 19. a 20. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat nejdůležitější události německých dějin v 19. a 20. století |
interpretovat důsledky základních milníků německých dějin 19. a 20. století |
interpretovat dějiny Německa v širším evropském kontextu |
užívat odbornou terminologii z českého a německého jazyka |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|