Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Doktorský seminář 4 je vedený formou konzultací. Povede posluchače k praktickému zvládání problémů vědecké práce, práce s prameny a třídění informací. Posluchač bude veden k tomu, aby zvládl samostatně a přesně zpracovat zadané téma písemnou formou i ústní prezentaci s ohledem na všechny právní normy a etické zásady vědecké práce stejně jako obhájit svá stanoviska v kvalifikované odborné rozpravě. Žádoucí je účast na konferencích, kde může posluchač vystoupit s vlastním příspěvkem, nebo publikace v odborném časopise. Součástí semináře je veřejná prezentace reprezentativní části doktorské práce a její obhajoba. Seminář bude využit jako platforma pro prezentaci odborné práce interních a externích pracovníků, hostujících badatelů a studentů doktorského studia.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování eseje na téma doktorské práce v rozsahu 20 normostran a ústní prezentace vlastního výzkumu. Téma písemné práce a téma prezentace by měla být shodná, nebo by měla logicky souviset.
|
Obsah
|
Obsah bude stanoven konkrétním garantem semináře vždy na začátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
On-line katalogy knihoven.
-
Doporučená:
Výběr konkrétní odborné literatury bude proveden na základě individuálních potřeb odborné práce posluchače doktorského studia..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
224
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět nemá podmiňující kurzy. |
Získané způsobilosti |
Studenti si osvojí základní teoretické a metodologické předpoklady a znalosti pro samostatnou vědeckou práci.
|
Vyučovací metody |
- Diskuse
- Prezentace práce studentů
- Skupinová konzultace
- Studium metodou řešení problémů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
- Průběžná evaluace
|