|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / UDSB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
UDSB
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Úvod do dějin starověku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s přehledem starověkých dějin Středomoří a přilehlých oblastí Eurasie po roce 1200 před Kristem, vývojem archaického a klasického Řecka a Makedonie, helénistické společnosti a vzestupem a pádem římského státu v polovině prvního tisíciletí po Kristu. Přednášky se zaměří na vývoj středomořských společností a jejich politické, sociální a kulturní dějiny.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost literatury a přednášené látky.
|
Obsah
|
1) Středomořský svět na přelomu 1. a 2. tisíciletí př. n. l. 2) Archaické Řecko 3) Klasické Řecko I 4) Klasické Řecko II 5) Vzestup Makedonie a tažení Alexandra Makedonského 6) Helenistický svět 7) Vznik Římské republiky 8) Římská republika I 9) Římská republika II 10) Vznik římského císařství 11) Římské císařství 12) Příčiny úpadku a pádu římské říše
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Burian, Jan; Oliva, Pavel. Civilizace starověkého Středomoří. 2. vydání. 2015. ISBN 978-80-87867-20-4.
-
Základní:
Grant, Michael. Dějiny antického Říma. 1. vydání v čes. jazyce. Praha : BB art, 1999. ISBN 80-7257-009-9.
-
Základní:
Oliva, Pavel. Řecko mezi Makedonií a Římem. Vyd. 1. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0435-1.
-
Rozšiřující:
Vernant, Jean-Pierre. Řecký člověk a jeho svět. Vyd. 1. Praha : Vyšehrad, 2005. ISBN 80-7021-731-6.
-
Rozšiřující:
Grant, Michael. Zrození Řecka. Praha, 2002. ISBN 80-7341-917-3.
-
Doporučená:
Grant, Michael. Klasické Řecko. 1. vyd. v českém jazyce. [Praha] : BB art, 1999. ISBN 80-7257-079-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát civilizační okruhy starověkého světa na středoškolské úrovni |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v české jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit základní epochy dějin starověku |
znát dějiny Řecka a Říma na pokročilé úrovni |
charakterizovat jednotlivé osobnosti a události dějin antického světa |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně analyzovat nejvýznamnější problémy antických dějin |
interpretovat význam jednotlivých událostí dějin starověku |
kriticky zhodnotit roli jednotlivých osobností v dějinách antiky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
|
|
|
|