|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / VKDD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
VKDD
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Vybrané kapitoly z dějin 19. století
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl konzultační formou seznámit studenty se základními problémy vývoje Evropy i vybraných mimoevropských oblastí v průběhu tzv. dlouhého 19. století od Velké francouzské revoluce a napoleonských válek po vypuknutí 1. světové války (1789-1914). Studenti budou konfrontováni s nejnovějšími poznatky české i zahraniční historiografie k vybraným tématům z politických, sociálních, hospodářských, vojenských a kulturních dějin. Důraz bude kladen na komplexní pochopení probírané látky v souvislostech politických, hospodářských, sociálních a kulturních dějin.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti ve spolupráci se školitelem navrhnou 3 tematické okruhy ke zkoušce, které musejí být schváleny předsedou oborové rady. Po schválení témat bude vypsán termín komisionální zkoušky v souladu s příslušnými předpisy ZČU pro realizaci doktorského studia.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je chronologický přehled problematiky příslušného historického období se zohledněním individuálního zaměření posluchače doktorského studia.
Velká francouzská revoluce a napoleonské války. Doba předbřeznová. Revoluce 1848-1849. Národní hnutí a nacionalismus v Evropě. Sjednocení Itálie a Německa. Vnitropolitický vývoj Francie a Velké Británie. Evropa na cestě k 1. světové válce. Průmyslový a technologický pokrok. Východní otázka. Kolonialismus a imperialismus. Vývoj USA se zvláštním zřetelem k americké občanské válce. Japonsko a Čína v konfrontaci se západní civilizací. České dějiny v evropském a světovém kontextu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní problémy českých a světových dějin 19. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyzovat základní problémy českých a světových dějin 19. století |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat průběh a význam revolučních let 1848-1849 |
popsat průběh sjednocovacích procesů v 19. století |
vysvětlit význam kolonialismu a imperialismu pro 19. století |
vysvětlit nejdůležitější milníky českých dějin v 19. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat příčiny a význam Velké francouzské revoluce |
interpretovat základní momenty doby předbřeznové |
analyzovat význam národních hnutí a nacionalismu pro 19. století |
analyzovat procesy vedoucí k první světové válce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
|
|
|
|