|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / BPPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
BPPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Bakalářská práce PS
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
12
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem je samostatná tvůrčí komplexní činnost v oblasti návrhu a provádění pozemních staveb. Předmětem bakalářské práce je samostatný návrh a zpracování projektové dokumentace novostavby nebo stavebních úprav stávající pozemní stavby, a dále vypracování rozšiřující části, zaměřené na samostatný teoretický problém (obvykle související s řešenou stavbou). Důraz je kladen na:
- návrh a výběr vhodného materiálového, technologického a konstrukčního řešení stavby;
- návrh a posouzení dimenzí vybraných konstrukčních prvků stavby;
- analýza a optimalizace stavebně fyzikálního řešení stavby;
- zpracování koncepce systémů TZB;
- použití výpočetní techniky a profesionálního software pro návrh a optimalizaci zvolených řešení;
- prezentace navržených řešení a výsledků práce a jejich odborné zdůvodnění.
|
Požadavky na studenta
|
Respektování stanoveného obsahu a rozsahu práce, časového harmonogramu a pokynů vedoucího bakalářské práce.
Předložení práce na odpovídající odborné, obsahové a formální úrovni.
|
Obsah
|
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní závěrečné zkoušky bakalářského programu Stavební inženýrství - Pozemní stavby.
Téma práce zadává Katedra mechaniky. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k bakalářské práci přistupovat po stránce odborné a metodické a předá harmonogram zpracování. V první fázi zpracování bakalářské práce se student seznamuje s odpovídajícími souvislostmi a provádí návrh koncepce stavby. Druhá část je zaměřena na zpracování projektové dokumentace stavby v zadaném rozsahu. Třetí fáze se zabývá zpracováním rozšiřující teoretické části.
Doporučený postup pro zpracování Bakalářské práce PS:
- Příprava podkladů a vstupní analýzy funkce stavby v širokých souvislostech.
- Rešerše literatury a dalších pramenů, obdobných řešení z praxe.
- Studie a návrh variantních řešení konstrukčního systému stavby.
- Výběr optimálního řešení a jeho optimalizace.
- Zpracování bakalářské práce, argumentace finálního řešení.
- Zpracování seminární části práce zaměřené na řešení teoretického problému.
- Příprava prezentace bakalářské práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. . Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu.. Praha: Grada, 2017.
-
Doporučená:
Technická legislativa v oblastech: Tepelná ochrana budov, Stavební akustika a ochrana proti hluku v budovách, Denní osvětlení budov, Požární bezpečnost, Hygiena a zdravotní nezávadnost staveb..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
320
|
Celkem
|
320
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát a orientovat se ve stavebních materiálech |
znát a orientovat se ve stavebních konstrukcích |
znát a orientovat se ve statice staveb |
znát a orientovat se ve stavebních technologiích |
zpracovat odborný text |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvolit vhodný stavební materiál |
zvolit vhodný konstrukční systém stavby |
staticky posoudit navrženou stavební konstrukci |
zvolit vhodnou technologii realizace stavby |
zpracovat a prezentovat odbornou problematiku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vlastností stavebních materiálů
|
vlastností stavebních konstrukcí |
statiky pozemních staveb |
technologií provádění pozemních staveb |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat vhodné materiálové řešení pozemních staveb |
navrhovat a optimalizovat stavební konstrukce |
dimenzovat a staticky posuzovat stavební konstrukce |
navrhovat a optimalizovat technologie provádění pozemních staveb |
zpracovat a prezentovat odbornou problematiku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|