|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / OC2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
OC2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ocelové konstrukce 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student
- pochopí navrhování ocelových ,ocelobetonových konstrukcí,konstrukce s velkým rozpětím, principy návrhu ocelových prostorových konstrukcí,vícepatrové budovy,obeznámí se soustavou platných norem pro jednotlivé materiály a konstrukce, zatížení a MSÚ a MSP. dle I. a II. Řádu
- obeznámí se se soustavou platných norem pro jednotlivé materiály a konstrukce, se zatížením konstrukcí
- pochopí navrhování ocelových konstrukcí a ocelo-betonových konstrukcí podle ČSN EN 1993 - Navrhování ocelových konstrukcí, ocelobetonových konstrukcí podle ČSN EN 1994 - Navrhování ocelo -betonových konstrukcí
-pochopí navrhování a dimenzování ocelových konstrukcí a ocelobetonových konstrukcí podle ČSN EN 1993,1994 pro konstrukce velkých rozpětí a pro vícepatrové stavby a konstrukce s pojetím pravděpodobnostního přístupu k řešení ocelových konstrukcí.(SBRA)
- porozumí mezním stavům únosnosti a použitelnosti
- pojetí pravděpodobnostního přístupu k řešení ocelových konstrukcí(SBRA)
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a odevzdání smestrální práce na odpovídající úrovni
Zápočty z předmětu KME/OC2 získané v předchozích létech studia se neuznávají.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost přednášené látky a schopnost její aplikce na řeš. konkrétních konstrukcí
|
Obsah
|
1. Proces navrhování konstrukcí, návrhová životnost, návrhová situace, zásady navrhování s přihlédnutím ke spolehlivosti, odolnost
konstrukce, mezní stavy MSÚ. a MSP., materiály ocelových konstrukcí, koroze, řešení simulační a variační metodou.
2. Navrhování ocelových prvků podle ČSN EN 1993, s vazbou na globální stabilní analýzu prutu, stabilita ideálního prutu. Tah,
tlak, lokální stabilita, stabilita konstrukcí, vzpěrná délka, prostorový vzpěr vybraných prvků řešené dle globální anal. konstrukce.
3. Definice pro rovinné vybočení, vzpěrná délka při zkroucení, vzpěrné délky jednotlivých prutů, prutových soustav a rámů 2D, 3D. teorie II. řádu, vzpěrná pevnost, únosnost tlačeného prutu, členěné pruty, prostorový vzpěr vybraných prvků.
4. Prostorový ohyb, únosnost při ohybu, ohyb ve dvou rovinách, stabilita při ohybu, hospodárný návrh, průhyb a kmitání prutů,boulení stěn a lokální břemena, řešení kroucení a M(k) momentu vzniklých při vázaném kroucení u konstrukcí jeřábových drah.
5. Kombinace namáhání, tah a ohyb, tlak a ohyb, ohyb a kroucení, pro konstrukce velkých rozpětí PREON systém, vierendeelův nosník jak 2D,3D, metoda SBRA pro konstrukce velkorozměrové a to ohýbané, tlakové a tažené.
6. Spoje, spoje svařované, spoje šroubované, nýtované a čepové, rozdělení sil, spojovacími prostředky, analýza prvků a styčníků.
7. Mezní stavy navrhování, nosníky, klasifikace průřezů, únosnost průřezu, vnitřní síly nosníku, ztráta stability, smykové spojení,
konstrukční podrobnosti. Centrický tlak, ohyb, tlak a ohyb, mezní stavy použitelnosti, plechové desky vícepatrových staveb a konstrukce velkých rozpění s vícepodlažním systémem.
8. Pravděpodobnostní přístup k určení degradace ocelových konstrukcí, výroba ocelových konstrukcí, dodav. dokumentace, ocelové haly a jejich návrh, metoda SBRA.
9. Výpočet požární odolnosti ocelových a ocelobetonových konstrukcí, mechanická zatížení při požáru, metodika návrhu
10. Analýza prvků a styčníků. Jednotlivé případy prvků ocelových konstrukcí při požáru - nosník, nosník se ztrátou stability, sloup patrové budovy, přípoj nosníku ke sloupu.
11. Halové konstrukce velkých rozpětí a to v příčném i podélném směru řešením 3Da 2D SW segmentu, řešení stability konstrukce, životnosti a kmitání celého systému s ohledem na vlastní a vynucené kmitání konstrukce jako celku.
12. Ohýbané konstrukce velkých přestřešení , tlačené obloukové konstrukce, tažené konstrukce přestřešení řešené v prostou.
13. Výškové konstrukce, jejich řešení a konstrukční prvky, které jsou řešené jako ocelové nebo ocelobetonové ve 3D systému staveb.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ČSN EN 1991 - Zatížení stavebních konstrukcí..
-
Doporučená:
ČSN EN 1993 - Navrhování ocelových konstrukcí..
-
Doporučená:
ČSN EN 1994 - Navrhování ocelo -.betonových konstrukcí..
-
Doporučená:
Pilgr. Kovové konstrukce, Navrhování prvků ocelových konstrukcí. CERN, 2019. ISBN 978-80-7623-0187.
-
Doporučená:
Studnička J. Ocelové a ocelo-betonové konstrukce.. ČKAIT TK9 Praha, 2000.
-
Doporučená:
Macháček Josf. a kolektiv. Ocelové konstrukce 20 ?patrové budovy. ČVUT Praha.
-
Doporučená:
Marek Pavel a kolektiv. Simulation-Based Reliability Assessment for Structural Engineers. CRC Press, Inc., 1996.
-
Doporučená:
Koukal J. a kol. Svařování ocelových konstrukcí. Česká asociace ocelových konstrukcí, 2010. ISBN 978-80-904535-4-8.
-
Doporučená:
Wald Fr. a kolektiv. Výpočet požární odolnosti stavebních konstrukcí.. ČVUT Praha, 2005.
-
Doporučená:
Wald Fr., Macháček J. a kol. Základy navrhování ocelových konstrukcí podle ČSN EN1993-1-1 a ČSN EN 1993-1- 8. ČAOK, 2010. ISBN 978-80-904535-0-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pojmy, předpoklady, zákonitoszti a metodiku řešení úloh statiky a elastostatiky |
charakterizovat složené rovinné nosníkové a příhradové soustavy |
charakterizovat příčinkové funkce reakcí a vnitřních sil rovinných soustav |
určit přetvoření a příčinkové čáry staticky neurčitých konstrukcí |
charakterizovat vlastní a vynucené kmitání |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit rovinné polygony a řetězovky |
řešit nosníky a rošty |
uvést princip virtuálních posunutí v MKP |
analyzovat konstrukce s posuvnými styčníky |
řešit vliv přemístění podpor konstrukce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
navrhnout nosnou ocelovou konstrukci a řešit její hospodárnost |
řešit stropní konstrukce a sloupy |
řešit vertikální a horizontální ztužidla |
určit zatížení a řešit statiku vysokých budov a tlumení kmitání |
řešit prostorovou tuhost konstrukce haly |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit dispozici a zatížení ocelové konstrukce patrové budovy |
řešit přípoje stropních nosníků |
vyřešit patky a kotvení sloupů |
navrhnout průřezy prvků ztužidla |
navrhnout prostorově tuhý systém patrových budov |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|