|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMP / MPT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMP
/
MPT
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Mezinárodní právo trestní
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
30 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o historii a základech mezinárodního práva trestního a jeho obsahu. Bude zaměřen na kritický rozbor teoretických, procedurálních i hmotněprávních aspektů aplikace mezinárodního práva trestního v současném světě.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška
V rámci předmětu je kladen důraz na diskuzi nad aktuálními problémy mezinárodního práva trestního. Bude proto vyžadována aktivní účast studentů na výuce. Ta může zahrnovat i nutnost individuální přípravy spočívající např. v anotaci rozsudků, které budou následně v hodině probírány.
|
Obsah
|
1. Pojem mezinárodního práva trestního 2. Historický vývoj mezinárodního práva trestního I: Norimberské zásady 3. Historický vývoj mezinárodního práva trestního II: ad hoc a hybridní tribunály 4. Mezinárodní právo trestní (hmotné) I: základní principy a formy trestní odpovědnosti, obecné znaky skutkových podstat zločinů podle mezinárodního práva (actus reus, mens rea) 5. Mezinárodní právo trestní (hmotné) II: znaky skutkových podstat zločinů podle mezinárodního práva (genocida, zločiny proti lidskosti, válečné zločiny, zločin agrese) 6. Mezinárodní právo trestní (procesní) : základní procesní principy, řízení před Mezinárodním trestním soudem 7. Koncept jurisdikce (legislativní, exekutivní, adjudikativní), zásada teritoriality, personality (aktivní a pasivní) a univerzality 8. Překážky postihu (imunity, promlčení, amnestie) 9. Vztah vnitrostátních soudů a mezinárodních trestních soudů a tribunálů (přednost, komplementarita, spolupráce, zatčení, předání) 10. Aktuální rozhodovací činnosti Mezinárodního trestního soudu 11. Judikatura Mezinárodního trestního soudu a Mezinárodního soudního dvora (konkurence a komplementarita) 12. Judikatura Mezinárodního trestního soudu a Evropského soudu pro lidská práva (konkurence a komplementarita) 13. Mezinárodní trestní právo a právo České republiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cassese, A., Gaeta, P. International Criminal Law. Oxford, 2013.
-
Doporučená:
Bassiouni, Ch. International Criminal Law.. Nijhoff, Leiden, 2013.
-
Doporučená:
Šturma, Pavel; Klener, Pavel. Mezinárodní trestní soud a stíhání zločinců podle mezinárodního práva. Praha : Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-246-0305-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student musí mít dobrou znalost anglického či francouzského jazyka, aby student porozuměl probíraným rozsudkům mezinárodních soudů a tribunálů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti by pro zapsání předmětu měli mít absolvovanou výuku mezinárodního práva veřejného, a to v rozsahu alespoň jednoho semestru tak, aby se orientovali v základních pojmech mezinárodního práva a jeho struktuře. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Předmět umožní studentům porozumět mechanismům mezinárodního práva trestního a jeho základním konceptům. Studenti získají povědomí o ústředních problémech spojených s aktuální aplikací tohoto odvětví práva. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Úspěšní absolventi předmětu budou schopni aplikovat základní koncepty mezinárodního práva trestního v mezinárodním i vnitrostátním kontextu, prohloubí si schopnost studovat a rozumět rozsudkům mezinárodních soudů a tribunálů a budou vybaveni nástroji nezbytnými pro kritickou reflexi aktuálních problémů týkajících se dané právní oblasti. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|