|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ŘUZ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ŘUZ2
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Metody řešení matematických úloh 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat nadhled nad školskou matematikou a znalosti potřebné k dalšímu studiu i výkonu povolání učitele.
Osvojení základních vědomostí a dovedností potřebných k řešení matematických úloh.
Zdokonalení komunikativních kompetencí a kompetencí k řešení problémů.
|
Požadavky na studenta
|
K udělení zápočtu je potřeba získat alespoň 14 bodů z 20 v každé ze dvou písemných testů obsahujících typy příkladů probraných v průběhu semestru. Každý ze dvou testů sestává ze čtyř příkladů, každý z nich může být ohodnocen maximálně pěti body. Takto získané body mohou být doplněny body za samostatnou práci: za správně vyřešený příklad z dané problematiky s předvedením a vysvětlením postupu ostatním studentům se udílí jeden bod, který se připočítává k výsledku daného testu.
|
Obsah
|
Přímé metody řešení určovacích úloh (metoda experimentu, implikační a ekvivalenční metoda řešení rovnic a nerovnic).
Algebraické rovnice a nerovnice vyšších řádů.
Soustavy rovnic a nerovnic.
Nepřímé metody řešení určovacích úloh (metoda rozdělení úlohy na dílčí úlohy, substituční a grafická metoda řešení rovnic a nerovnic).
Parametrické systémy funkcí a využití jejich grafů.
Rovnice, nerovnice a jejich soustavy s parametry.
Úlohy ve školské matematice, typologie úloh.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh.. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-20434-1.
-
Doporučená:
Hecht, T., Sklenáriková, Z. Metódy riešenia matematických úloh. SPN Bratislava, 1992.
-
Doporučená:
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh I.. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1202-1.
-
Doporučená:
Bušek, Ivan. Řešené maturitní úlohy z matematiky. 1. vyd. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách I., II. Prometheus Praha (1996, 1999), 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
39
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Dobrá znalost středoškolské matematiky. |
Získané způsobilosti |
Student zná hlavní typy metod řešení určovacích úloh, umí vybrat vhodnou metodu pro vyřešení dané úlohy, umí řešit lineární a kvadratické rovnice a nerovnice a jejich soustavy, dokáže efektivně řešit rovnice a nerovnice třetího a vyššího řádu, zvládá řešení úloh použitím substituce, ví, kdy lze substituci použít, vidí souvislost mezi zápisem rovnice (nerovnice) nebo soustavy (ne)rovnic a jejich grafickým znázorněním a umí tohoto znázornění využít ke zjednodušení řešení, je schopen načrtnout relativně přesné grafické vyjádření matematicky zadaného problému, chápe význam parametrů v zápisu funkcí a rovnic, umí s nimi pracovat a zvládne diskutovat řešení úlohy v závislosti na hodnotě parametru.
Rozvíjeny jsou především kompetence komunikativní a kompetence k učení a řešení problémů. Z profesních kompetencí učitele jsou to kompetence komunikativní a částečně kompetence didaktické a pedagogické.
|
Vyučovací metody |
- Přednáška s diskusí
- Skupinová výuka
- Diskuse
- Individuální konzultace
- Skupinová konzultace
- Seminární výuka
- Přednáška
- Přednáška s demonstrací
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při semináři
- Autoevaluace
|
|
|
|