|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 9DOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
9DOP
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Didaktika odborných předmětů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika odborných předmětů SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
25
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/9DOP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Systém didaktiky předmětů odborné povahy. Výchovně vzdělávací cíle v odborných předmětech, jejich taxonomie, kontrola a evaluace. Vzdělávací standardy, systémové a mezipředmětové vztahy. Didaktické principy, metody, zásady a formy výuky. Modernizace vyučování jako komplexní problém. Profil absolventa SŠ, profesní pole. Informační systémy SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce na zvolené téma. Realizace případové studie. Projekt.
|
Obsah
|
1. Základní dokumenty šk. soustavy. 2. Systém didaktiky předmětů odborné povahy. 3. Výchovně vzdělávací cíle v odborných předmětech. 4. Systémové a mezipředmětové vztahy. 5. Didaktické principy, metody, zásady a formy v odb. předmětech. 6. Didaktická transformace. 7. Diagnostika, evaluace. 8. Příprava učitele v odb. předmětech. 9. Modernizace vyučování jako komplexní problém. 10. Modely řešení problémových situací. 11. Technické systémy ve výuce. 12. Profil absolventa SŠ, profesní pole. Informační systémy SŠ. 13. Případová studie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Drahovzal, Jan; Kilián, Oldřich; Kohoutek, Rudolf. Didaktika odborných předmětů. Brno : Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4.
-
Doporučená:
Mošna, František. Didaktika technické výchovy : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-608-0.
-
Doporučená:
Turek, Ivan. Didaktika technických predmetov. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1987.
-
Doporučená:
MŠMT. Standard středoškolského vzdělání. Praha, VÚOŠ, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|