|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / AMKB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
AMKB
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Vybrané kapitoly z autom. pro učitele B
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/AMKB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAT/AMKA nebo KMT/AMKA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí zejména s aplikací automatizace ve výrobním procesu. Studenti se obeznámí s přenosem a zpracování informací, s automatickým řízení výrobních strojů, se základy robotizace, kde se vymezí vztah člověka a robota a základní funkční parametry robotů. Obsah předmětu je přizpůsoben požadavkům učitelství pro základní školy v oblasti technického vzdělávání v souladu s RVP ZV. Předmět je doporučenou prerekvizitou pro předmět KEV/PEM v navazujícím magisterském studiu.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování tří laboratorních prací dle zadání.
Vypracování projektu.
Úspěšné zvládnutí dvou písemných prací a složení kombinované zkoušky.
|
Obsah
|
Počítačem řízené stroje na ZŠ.
Simulační stavebnice.
Automatizace ve výrobním procesu, transformace do učiva na ZŠ
Tvrdá automatizace
Pružná automatizace
Adaptivní řízení
NC, CNC a DNC řízení
IVÚ - integrovaný výrobní úsek a jeho vývoj a aplikace
Pružná a bezobslužná pracoviště
Průmyslové roboty
Informační přenosy
Radiolokace, telekomunikace, současné trendy datových přenosů
Modelování základních úloh pomocí didaktických stavebnic (Lego MindStorms, ROBOLAB, DOMINOPUTER).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pinl, Libor. Vybrané kapitoly z automatizace pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-847-1.
-
Rozšiřující:
Kůs, Václav; Rádl, Zdeněk. Automatizace a kybernetika : Určeno posl. učitelství VVP. [Díl] 2.. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988.
-
Doporučená:
MAIXNER, L. Automatizace a automatizační technika1,2,. Brno, 2014.
-
Doporučená:
Sova, František. Automatizace výrobních procesů I. II. část. Plzeň : VŠSE, 1986.
-
Doporučená:
Havelka, Martin; Serafín, Čestmír. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0692-6.
-
Doporučená:
KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, CDMVT.cz, 2012.
-
Doporučená:
Němec, J. Roboty a robotika ve strojírenské výrobě. Plzeň, ZČU, 1991. ISBN 80-7082-578-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
6
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základy diferenciálního a integrálního počtu. Manuální zručnost, základní ovládání PC |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládne problematiku základních aplikací automatizace v průmyslu, základy robotiky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|