|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DITPM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DITPM
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktická technologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktická technologie v technické výchově
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/DITPM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktických technologií a didaktické techniky používané především při výuce přírodovědných a technických předmětů. Pochopení principů významu moderních výukových prostředků aplikovaných při výuce.
|
Požadavky na studenta
|
Osvojení si dovedností pro využití didaktické a informační techniky ve výuce ? absolvování vybraných pracovišť, vypracování a obhájení seminární práce - zpracování přípravy na vyučování nebo výukového programu v elektronické podobě.
|
Obsah
|
1. Didaktické a informační technologie v praxi, digitální gramotnost, digitální kompetence žáků a učitele.
2. Moderní výukové pomůcky. Počítačem řízení stroje v Technické výchově a mezioborově.
3. Projekce. Práce s datovým projektorem a vizualizerem. Chytré televize.
4. Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě pomůcek.
5. Tvorba prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.
6. Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.
7. Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře.
8. Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény. Tvorba didaktického filmu.
9. Audio a video. Ovládání videorekordéru, práce s chytrou televizí, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa.
10. Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků.
11. Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3.
12. Práce s interaktivní tabulí, software pro tvorbu interaktivní podpory výuky.
13. Interaktivní testy - práce s bezdrátovým testovacím zařízením.
14. Pasco a Vernier atd. - pomůcky pro efektivnější výuku přírodovědně zaměřených předmětů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Dr. Stefanos Armakolas, Ph.D. (50%),
Prof. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Krotký J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. Plzeň, 2012.
-
Doporučená:
Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele.
-
Doporučená:
Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995.
-
Doporučená:
Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.
-
Doporučená:
Novák, Jan. Digitální fotografie a video. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-569-6.
-
Doporučená:
Zlámalová H. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
-
Doporučená:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Doporučená:
Krotký J. Multimediální výukové technologie ve výuce. Plzeň, 2014.
-
Doporučená:
Jan Krotký a kol. Portál CDMVT.
-
Doporučená:
Kulík, Tomáš. Příručka pro tvůrce videoprogramů. 1. vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Doporučená:
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc, 1995.
-
Doporučená:
RAMBOUSEK, V., a kol. Technické výukové prostředky. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Lepil O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů: zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2489-7.
-
Doporučená:
Soukup, Roman. Upravujeme digitální fotografie : rady a postupy pro úpravu na počítači. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1248-2.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Tauš, Gustav. Video. 1. vyd. Praha : SNTL, 1989. ISBN 80-03-00207-9.
-
Doporučená:
Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
-
Doporučená:
Krotký J. Zpracování fotografie a videozáznamu nejen pro tvorbu výukových materiálů. Plzeň, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní ovládání PC. Základní orientace v prostředí MS Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pochopit problematiku didaktických technologií a diaktické techniky
pochopit principy a význam využívání didaktických technologií v technických a přírodovědných předmětech
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
osvojit dovednost využívat didaktické a informační techniku ve výuce
zpracovat přípravu nebo výukový program v elektronické podobě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|