|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DIZ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DIZ3
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Didaktika matematiky III
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KMT/DIZ2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pokračování speciální části předmětu - systematizace matematických poznatků základní školy, didaktické problémy výuky školské planimetrii, elementární kurs kombinatoriky a její využití, kapesní kalkulátory ve výuce matematiky. Zaměření na didaktiku matematiky pro ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, úspěšné vypracování školní písemné práce, seminární práce s časovou náročností 26 hodin.
|
Obsah
|
Rozvržení učiva po jednotlivých týdnech: 1. týden - didaktické problémy zavádění základních pojmů planimetrie a stereometrie 2. týden - rovinné obrazce a jejich charakteristiky 3. týden - shodnost a podobnost rovinných obrazců 4. týden - shodná a podobná zobrazení v rovině a jejich užití v konstrukčních úlohách 5. týden - metodika řešení konstruktivních úloh 6. týden - množinové zavedení kombinatorických pojmů 7. týden - klasická definice pravděpodobnosti, základní úlohy o pravděpodobnosti 8. týden - geometrická pravděpodobnost, základní úlohy Seznámení s konkrétní podobou nástrojů měření v daných předmětech, klasifikace a kritické hodnocení těchto nástrojů. 9. týden - neúplná čísla, počítání s neúplnými čísly 10. týden - matematické soutěže a jejich význam pro motivaci studia matematiky 11. týden - didaktické hry ve vyučování matematice 12. týden - matematika v komplexu předmětů poskytujících základní vzdělání 13. týden - tvorba ŠVP pro matematiku
Seznámení s konkrétní podobou nástrojů měření v daných předmětech, klasifikace a kritické hodnocení těchto nástrojů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětů KMT/DIZ1 a KMT/DIZ2 |
Získané způsobilosti |
Správné chápání nutnosti proporciálního vyvážení názoru a abstrakce ve výuce školské geomatrii a zdokonalení kombinatorického myšlení, porozumění širším souvislostem výuky školské matematice. Student se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.). |
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Přednáška s diskusí
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Přednáška s demonstrací
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Ústní zkouška
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|