|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / DMVSM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
DMVSM
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška - 3. část
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika předmatematické výchovy v MŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je zjistit úroveň kompetencí potřebných pro vytváření předmatematických pojmů dětí předškolního věku. Důraz je kladen na didaktickou transformaci teoretických matematických poznatků do konkrétních aktivit dětí.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška probíhá jako pohovor nad teorií a aplikací učiva.
|
Obsah
|
1. Výrok, složené výroky, negace výroků a její vývoj u dítěte
2. Příprava na metody řešení
3. Cesta k přirozenému číslu a cesta ke slovní úloze
4. Prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky v aktivitách dětí
5. Závislosti, pravidelnosti, cesta k funkcím
6. Prostorové útvary a rovinné útvary
7. Druhy a funkce čar
8. Prvky topologie, jednotažky
9. Transformace prostor - rovina a naopak
10. Cesta k míře
11. Celek a jeho části
12. Vývoj stavby u dětí, funkce skládanek a stavebnic
13. Orientace v prostoru a rovině, prostorová paměť
14. Souměrnosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Gardner, Howard. Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0181-8.
-
Doporučená:
Opravilová, Eva. Kurikulum předškolní výchovy.
-
Doporučená:
Kolláriková, Zuzana; Pupala, Branislav. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
-
Doporučená:
Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat předměty KMT/RMMŠ1 a KMT/RMMŠ2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
absolvovat předměty KMT/RMMŠ1 a KMT/RMMŠ2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat cíle předmatematické výchovy |
propojovat poznatky z jednotlivých oblastí předmětů KMT/RMMŠ1 a KMT/RMMŠ2 |
vysvětlit jednotlivé etapy vývoje základních předmatematických pojmů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat poznatky z jednotlivých oblastí předmětů KMT/RMMŠ1 a KMT/RMMŠ2 do činností dětí v mateřské škole |
analyzovat hry a další činnosti dětí vzhledem k požadavkům předmatematické výchovy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Studijní praxe, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|