|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / EFS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
EFS
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Elementární funkce a základy statistiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Elementární funkce a základy statistiky ve výuce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
45 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání a rozvíjení teoretických a praktických dovedností v oblasti elementární matematické analýzy a základů matematické statistiky. Aktuální situace je totiž taková, že se velká část studentů se základy matematické analýzy ani se základy statistiky nemá možnost seznámit na střední škole. Proto by bylo vhodné jednak zopakovat elementární funkce, jednak v rámci tohoto opakování "připravit" některé pro začátečníky obtížnější pojmy (limita, spojitost,derivace). Ve druhé polovině semestru by byli studenti formou praktického kursu obeznámeni se základy matematické statistiky.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka úspěšně zvládne v průběhu semestru 2 písemné kontrolní testy na témata:
1. test: a) grafy elementárních funkcí , příp. i složených funkcí
b) limity elementárních funkcí, příklady, zápis, pochopení souvislostí.
c) derivace funkce
d) maxima a minima elem. funkcí
2. test: Kombinatorika, klasická pravděpodobnost, Bayesova věta, věta o úplné pravděpodobnosti
|
Obsah
|
Týden Obsah
1. Konstantní a lineární funkce, lineární lomená funkce. Nepřímá úměrnost.
2. Kvadratická funkce. Funkce exponenciální a logaritmická. Inverzní funkce.
3. Goniometrické a cyklometrické funkce. Grafy jednodušších složených funkcí.
4. Limita funkce, různé případy, znalost definicí, schopnost aplikovat na probraných příkladech funkcí.
5. Spojitost funkce. Maxima a minima funkce.
6. Derivace funkce, monotonie
7. Základní pojmy kombinatoriky
8. Rozšíření znalostí kombinatoriky
9. Úvod do klasické pravděpodobnosti
10. Podmíněná pravděpodobnost
11. Věta o úplné pravděpodobnosti, Bayesova věta
12. Axiomatická teorie pravděpodobnosti
13.-14. Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
RNDr. Václav Kohout, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
RNDr. Václav Kohout, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
v probíraných tématech se předpokládají znalosti na úrovni (kvalitní) střední školy, resp. schopnost chybějící znalosti doplnit. Nejsou podmiňující předměty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - zná def. obory, obory hodnot a grafy elementárních funkcí, - dovede načrtnout kupř. i grafy jednoduchých složených funkcí, - aplikuje teoretické poznatky o spojitosti, limitách, extrémech funkcí atp. na jednodušší situace, které se vyskytnou u některých elementárních funkcí - používá základní pravidla pro počítání s reálnými čísly, s komplexními čísly a pro úpravy algebraických výrazů, - chápe podstatu experimentální a teoretické pravděpodobnosti. Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů a pracovní |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|