|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ELTA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ELTA
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Elektrotechnika A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/ELTA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základní znalostí z teorie elektromagnetického pole pro potřeby výuky v technických předmětech na ZŠ. Výuka je založena na matematickém aparátu střední školy. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z RVP ZV (především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti).
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné řešení čtyř testů a závěrečné písemné práce.
|
Obsah
|
1. Elektrostatické pole - definice.
2. Základní zákony elektrického pole.
3. Energie a síly, kapacita.
4. Proudové pole.
5. Stejnosměrné elektrické obvody.
6. Práce a výkon.
7. Magnetické pole - jeho základní zákony.
8. Biot - Savartův zákon a jeho důsledky.
9. Magnetická indukce, indukčnost, energie a síly.
10. Magnetické obvody.
11. - 12. Střídavé obvody v ustáleném stavu - základní metody řešení.
13. Fázorové diagramy, rezonanční obvody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vladař, Jaroslav; Zelenka, Jiří. Elektrotechnika a silnoproudá elektronika. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1986.
-
Rozšiřující:
Procházka, Miloslav. Řešené úlohy z teoretické elektrotechniky. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta [České Budějovice], 1986.
-
Doporučená:
Jarolím, Pavel; Kůs, Josef; Ledvinová, Marcela. Elektrotechnika : příklady z elektrotechniky pro posluchače strojního inženýrství. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7082-111-6.
-
Doporučená:
Hánová. Elektrotechnika I. PF Nitra.
-
Doporučená:
Procházka, M. Sbírka úloh z elektrotechniky. PF Č. Budějovice, 1979.
-
Doporučená:
Trnka, Zdeněk. Teoretická elektrotechnika. 4. upr. a dopl. vyd. Praha : SNTL, 1972.
-
Doporučená:
Blahovec, Antonín. Základy elektrotechniky v příkladech a úlohách. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti z fyziky na úrovni středního všeobecného vzdělání. |
Získané způsobilosti |
Student pochopí základní zákony elektrického a magnetického pole.
Dokáže řešit jednoduché příklady.
Dokáže transformovat teorii do jednoduchých úloh, činností a experimentů vhodných pro výuku technických předmětů ve ŠVP.
|
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Výuka podporovaná multimédii
- Studium metodou řešení problémů
- Seminární výuka
- Přednáška s demonstrací
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Průběžná evaluace
|
|
|
|