|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ELTC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ELTC
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Elektrotechnika C
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/ELTC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvoření základních představ o použití základních elektronických součástek (diskrétních i integrovaných) v podmínkách učiva ZŠ ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva v této oblasti RVP ZV a ŠVP - především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti. Výuka je založena na demonstraci a modelování základních obvodů pomocí elektronických stavebnic vhodných pro výuku na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování laboratorních úloh, zpracování seminární práce.
|
Obsah
|
1. - 2. Elektrické světlo a teplo.
3. Polovodičové materiály a jejich vlastnosti.
4.- 5. Přechod PN, diody - aplikace v technické praxi.
6. Návrh síťového zdroje.
7. Základní polovodičové součástky, jejich vlastnosti, charakteristiky a použití.
8. - 9. Tranzistory - princip, charakteristiky, nastavení a stabilizace pracovního bodu, použití v obvodech.
11. Základy Booleovy algebry.
12. Základní logické funkce a jejich realizace pomocí elektronických zapojení.
13. Základní měření charakteristik součástek. Práce se stavebnicemi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PaedDr. Petr Mach, CSc. (100%),
-
Přednášející:
PaedDr. Petr Mach, CSc. (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
PaedDr. Petr Mach, CSc. (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Vladař, Jaroslav; Zelenka, Jiří. Elektrotechnika a silnoproudá elektronika. 1. vyd. Praha : SNTL, 1986.
-
Doporučená:
Malina, V. Digitální technika. Praha, KOPP, 2001.
-
Doporučená:
Schommers, Adrian. Elektronika tajemství zbavená : objevovat, experimentovat, porozumět. Kniha 2, Pokusy se střídavým proudem. 1. české vyd. Ostrava : HEL, 1998. ISBN 80-86167-01-1.
-
Doporučená:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Doporučená:
Hanová, Soňa. Elektrotechnika. [Díl] III, Elektronika. Banská Bystrica : Pedagogická fakulta [Bánská Bystrica], 1986.
-
Doporučená:
Malina, Václav. Poznáváme elektroniku. 1. vyd., dotisk. České Budějovice : Kopp, 1996. ISBN 80-85828-55-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z fyziky a matematiky na úrovni středního všeobecného vzdělání. Absolvování předmětů ELTA a ELTB |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dokáže navrhnout osvětlení školní dílny. Student se seznámí se základními elektronickými součástkami, výrobou, vlastnostmi a příklady použití v jednoduchých obvodech. Dokáže modelovat jednoduché elektronické obvody pomocí vhodných stavebnic pro ZŠ. Dokáže transformovat teorii do jednoduchých úloh, činností a experimentů vhodných pro výuku technických předmětů ve ŠVP |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|