|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ELTC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ELTC
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Elektrotechnika pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Elektrotechnika pro učitele C
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/ELTC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvoření základních představ o použití základních elektronických součástek (diskrétních i integrovaných) v podmínkách učiva ZŠ ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva v této oblasti RVP ZV a ŠVP - především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti. Výuka je založena na demonstraci a modelování základních obvodů pomocí elektronických stavebnic vhodných pro výuku na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast a průběžné odevzdávání výsledků experimentů realizovaných na cvičeních.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je naučit studenty principy vybraných elektronických prvků a systémů pro vzdělávání, naučit je vytvářet jednoduché výukové modely a ukázat praktické experimenty pro využití ve vzdělávání.
1. Základní pojmy z analogové a číslicové elektroniky pro vzdělávání.
2. Vybrané lineární prvky pro vzdělávání (rezistor, kapacitor, indukčnost). Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
3. Vybrané nelineární prvky pro vzdělávání. Polovodičová dioda. Zenerova dioda. Svítivá dioda. Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
4. Bipolární tranzistory. Unipolární tranzistory. Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
5. Operační zesilovače pro vzdělávání. Základní zapojení s OZ. Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
6. Zpětné vazby v elektronice. Vliv ZV na chování elektronických obvodů. Oscilace v elektronickém systému. Podmínky vzniku a udržení oscilací v obvodu. Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
7. Číslicová elektronika pro vzdělávání. Zákony Booleovy algebry. Logické funkce a logické členy. Integrované obvody. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.
8. Vybrané kombinační a sekvenční logické obvody pro vzdělávání. Klopné obvody. Binární sčítačka a odčítačka. Čítače. Registry. 9. Multiplexery. Demultiplexery. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.
10. Polovodičové paměti pro vzdělávání. Didaktické zásady výuky tohoto tematického celku.
11. Tvorba výukových simulačních modelů. Praktické experimenty na stavebnicích pro vzdělávání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Daniel Aichinger (100%),
Mgr. Jan Bezděka (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
Ing. Tetjana Tomášková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Jan Bezděka (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Antošová, M., Davídek, V. Číslicová technika: [učebnice].. České Budějovice, 2007. ISBN 978-80-7232-314-2.
-
Základní:
Vladař, Jaroslav; Zelenka, Jiří. Elektrotechnika a silnoproudá elektronika. 1. vyd. Praha : SNTL, 1986.
-
Doporučená:
Malina, V. Digitální technika. Praha, KOPP, 2001.
-
Doporučená:
Bezděk, Miloslav. Elektronika II. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 2003. ISBN 80-7232-212-5.
-
Doporučená:
Schommers, Adrian. Elektronika tajemství zbavená : objevovat, experimentovat, porozumět. Kniha 2, Pokusy se střídavým proudem. 1. české vyd. Ostrava : HEL, 1998. ISBN 80-86167-01-1.
-
Doporučená:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Doporučená:
Hanová, Soňa. Elektrotechnika. [Díl] III, Elektronika. Banská Bystrica : Pedagogická fakulta [Bánská Bystrica], 1986.
-
Doporučená:
Juránek, Antonín. MultiSIM - elektronická laboratoř na PC : schémata a zapojení. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-194-0.
-
Doporučená:
Malina, Václav. Poznáváme elektroniku. 1. vyd., dotisk. České Budějovice : Kopp, 1996. ISBN 80-85828-55-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z fyziky a matematiky na úrovni středního všeobecného vzdělání. |
Znalost základních zákonů elektřiny a magnetismu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Manuální dovednost |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Definuje principy a charakteristiky el. prvků, identifukuje je v praktických aplikacích. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student se seznámí se základními elektronickými součástkami, výrobou, vlastnostmi a příklady použití v jednoduchých obvodech. Dokáže modelovat jednoduché elektronické obvody pomocí vhodných stavebnic pro ZŠ. Dokáže transformovat teorii do jednoduchých úloh, činností a experimentů vhodných pro výuku technických předmětů ve ŠVP |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|