|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / ELTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
ELTE
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Elektrotechnika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/ELTA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základní znalostí z teorie elektromagnetického pole pro potřeby výuky v technických předmětech na ZŠ. Výuka je založena na matematickém aparátu střední školy. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z RVP ZV (především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti).
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné řešení testu a výukového projektu
|
Obsah
|
Základní zákony elektřiny a magnetismu pro vzdělávání.
Výroba a přenos elektrické energie pro vzdělávání.
Specifika domovních silnoproudých rozvodů domovní údržba dle kompetencí v RVP
Elektrické světlo a teplo, hygiena domácnosti, model a experiment.
Bezpečnost práce s elektrospotřebiči (dílna, laboratoře, domácnost).
Kreslení elektronických a elektrotechnických schémat pro vzdělávání.
Elektrický obvod a měření parametrů pomocí speciálních výukových pomůcek (Pasco, Vernier, RC 2000). Didaktické zásady výuky s nimi.
Měřící přístroje (druhy, zapojení, praktická údržba)
Vybrané aplikace domovních instalací a jejich simulace pomocí stavebnice (zabezpečovací technika, inteligentní domácnost...)
Vzdělávací materiály z uvedených tematických oblastí (výukové kurzy, animace, simulační SW pro výuku)
Didaktický projekt pro vzdělávání - drobné elektronické zařízení, konstrukce a implementace.
Virtuální elektrické obvody, simulace a vzdálený experiment pro vzdělávání.
Elektrické motory, krokové motory a jejich aplikace v didaktickém projektu
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.
Elektrotechnická stavebnice - výukový projekt
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Daniel Aichinger, Ph.D. (100%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Daniel Aichinger, Ph.D. (100%),
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
-
Základní:
Vladař, Jaroslav; Zelenka, Jiří. Elektrotechnika a silnoproudá elektronika. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1986.
-
Základní:
Kraemer E. Vybrané kapitoly z didaktiky elektrotechnických předmětů. Praha ČVUT, 1980.
-
Doporučená:
Friedmann Z. Didaktika technické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2001.
-
Doporučená:
Jarolím, Pavel; Kůs, Josef; Ledvinová, Marcela. Elektrotechnika : příklady z elektrotechniky pro posluchače strojního inženýrství. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7082-111-6.
-
Doporučená:
Hánová. Elektrotechnika I. PF Nitra.
-
Doporučená:
Procházka, M. Sbírka úloh z elektrotechniky. PF Č. Budějovice, 1979.
-
Doporučená:
Blahovec, Antonín. Základy elektrotechniky v příkladech a úlohách. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z fyziky na úrovni středního všeobecného vzdělání |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
manuální zročnost pro práci s didaktickou stavebnicí a konstrukčními prvky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student pochopí základní zákony elektrického a magnetického pole. Dokáže řešit jednoduché příklady. Dokáže transformovat teorii do jednoduchých úloh, činností a experimentů vhodných pro výuku technických předmětů ve ŠVP |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zapojení el. obvodů, práce s chybou, práce podle návodu a schématu. |
Tvorba elektronických a elektrotechnických úloh, užití problémové metody. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
|
|
|
|