|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / HRA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
HRA
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Fyzikální hrátky pro každého
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
19 / 250
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
11 / 250
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOF/HRA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům pestrost experimentální fyziky a její zasahování do běžného života. Ukázat, že fyzika umí být i zábavná.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, seminární práce.
|
Obsah
|
Zábavné experimenty s běžně dostupnými pomůckami, pozorování fyzikálních jevů z každodenního života a zamýšlení se nad nimi, fyzikální hračky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zdeňka Kielbusová (100%),
Doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D. (100%),
PhDr. Pavel Kratochvíl, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Kučera (100%),
PhDr. Pavel Masopust, Ph.D. (100%),
RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. (100%),
PhDr. Jana Rejlová (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Physikalische Freihandexperimente Bd. 1, Mechanik. Köln : Aulis Verlag Deubner, 2004. ISBN 3-7614-2535-X.
-
Doporučená:
Svoboda, Emanuel. Pokusy z fyziky s jednoduchými pomůckami. 1. vyd. Praha : Prometheus, 1995. ISBN 80-85849-99-2.
-
Doporučená:
Drozd, Zdeněk; Brockmeyerová, Jitka. Pokusy z volné ruky. 1. vyd. Praha : Prometheus, 2003. ISBN 80-7196-268-6.
-
Doporučená:
Veletrh nápadů pro fyzikální vzdělávání pro učitele fyziky a nejen pro ně.
-
Doporučená:
Veletrh nápadů učitelů fyziky..
-
Doporučená:
Veletrh nápadů učitelů fyziky : Praha 27.8.1998-28.8.1998 : sborník z konference. 3 /.
-
Doporučená:
Rauner, Karel; Randa, Miroslav. Veletrh nápadů učitelů fyziky : sborník z konference. 5. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-649-5.
-
Doporučená:
Veletrh nápadů učitelů fyziky : sborník z konference. 8.
-
Doporučená:
Veletrh nápadů učitelů fyziky. 2 : sborník z konference. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7043-215-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
34
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by měl ovládat fyziku na středoškolské úrovni |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student pochopí, že fyzika je obsažena v každodenním životě člověka, zvládne některé metody popularizace přírodních věd |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|