Cíle předmětu (anotace):
|
Způsoby zpracování kombinatorických a statistických úloh v prostředí programu Mathematica. Hlavní důraz je kladen na tvorbu statistických modelů a jejich zpracování pomocí prostředků programu ( například regresní analýza, intervalové odhady parametrů , grafické metody ) nebo vypracování podpůrných pomocných prostředků ( například některé netradiční neparametrické testy ).
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce na zadané téma z oboru statistiky . K vlastnímu zpraacování využije student katedrální prostředí programu Mathematica. Výsledky budou zároveň interpretovány buď do prostředí webMathematica nebo do prostředí projektů v Mathematice.
|
Obsah
|
Obsah předmětu po jednotlivých týdnech
1. týden Základní kombinatorické a statistické pojmy
2. týden Grafické zpracování dat. Intervalové odhady.
3. týden Konstrukce intervalových odhadů pro normální a binomické rozdělení
4. týden Konstrukce intervalových odhadů pro ostatní typy rozdělení. Intervalový odhad rozdílu středních hodnot
5. týden Intervalové odhady střední hodnoty u velkých výběrů. Metoda Bootstrap.
6. týden Regrese
7. týden Korelace
8. týden Testování hypotéz
9. týden Základní parametrické testy
10. týden Základní parametrické testy
11. týden Neparametrické testy
12. týden Neparametrické testy
13. týden Opakování a zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
14
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student by měl mít základní znalosti z oboru teorie pravděpodobnosti alespoň na úrovni KMT / PAS a znalosti programu Mathematica verze 6.0 a vyšší alespoň na úrovni předmětu KMT / PMS. |
Získané způsobilosti |
Student/ka:
- chápe základní kombinatorické a statistické pojmy
- umí graficky zpracovat data. Rozumí tvorbě intervalových odhadů.
- chápe tvorbu konstrukce intervalových odhadů pro normální a binomické rozdělení
-je schopen provádět konstrukce intervalových odhadů pro ostatní typy rozdělení. Intervalový odhad rozdílu středních hodnot a intervalové odhady střední hodnoty u velkých výběrů.
-je seznámen se základy regresní a korelační analýzy
-chápe podstatu testování hypotéz
- umí užít základní parametrické testy ( střední hodnota , rozptyl )
- používá neparametrické testy
Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů, pracovní a částečně i kompetence občanské a sociální. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s praktickými aplikacemi
- Samostatná práce studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Test
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
|