|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / LEGO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
LEGO
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Lego dacta
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
16 / 19
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/LEGO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení se systémem Lego dacta. Technické činnosti při použití stavebnice Lego technic. Soubor projektů pro děti od 7 let s použitím stavebnice Lego Project Set. Výukové projekty postavené na využití stavebnice Lego. Principy a užitečnost projektů, mezipřemětové povahy s uplatněním skupinové práce a řešení problémů.
Možnosti využití Lego Mindstorms.
|
Požadavky na studenta
|
Osvojení si dovedností práce se stavebnicí Lego, obhájení seminární práce v elektronické podobě: využití stavebnice Lego na ZŠ.
|
Obsah
|
1. Cíle a úkoly montážních prací na ZŠ.
2. Systémy Lego vč. historického pohledu.
3. Využití Lega na ZŠ.
4. Stavba jednoduchých modelů dle návodu.
5. Stavba modelů dle fantazie.
6. Stavba funkčních modelů.
7. Stavba mobilních modelů.
8. Stavba modelů řízených PC.
9. Programování modelů.
10. Využití senzorů při práci s Legem.
11. Plánování montážních činností a jejich využití pro různé vyučovací předměty.
12. Seminární práce.
13. Prezentace seminární práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Honzíková, Jarmila. Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila,; Mach, Petr,; Novotný, Jan. Alternativní přístupy k technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
Doporučená:
&. Materiály Lego dacta. &.
-
Doporučená:
Moodle e-kurz předmětu.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalost montážních prací |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
poznat systém stavebnic LEGO
znát historii těchto stavebnic
pochopit využití na základní škole |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládnout základní práce montážní a demontážní se stavebnicemi Lego
sestavit funkční model
zvládnout programvání modelů
umět začlenit stavebnici jako didaktický a výukový prostředek |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|