|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MŠDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MŠDI
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktika pracovního vyučování a praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/MŠDI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAT/MŠMA nebo KMT/MŠMA
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KAT/MŠMA nebo KMT/MŠMA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozpoznat vyučovací metody a formy v pracovních činnostech. Diagnostikování u dětí předškolní věku. Příprava učitele na vyučovací jednotku, volba vyuč. metod, forem a prostředků. Příprava výukových projektů.
Rozbor výukové praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí vyučovacích metod a organizačních forem práce pro pracovní činnosti, plánování těchto činností, zpracování výukového projektu. Znalost zásad pro bezpečnost hygienu práce.
|
Obsah
|
1. Didaktika jako věda. Systém didaktiky pracovní výchovy. Úloha a význam pracovní výchovy, vč. historického pohledu.
2. Obsah vzdělávání v pracovní výchově a její místo v předškolním zařízení.
3. Antropogenní činitelé vzdělávání a modelování vyučovacího procesu pracovních činností.
4. Didaktické zásady a principy.
5. Cíle vyučování v pracovní výchově, taxonomie cílů.
6. Vyučovací metody a koncepce vyučování.
7. Organizační formy vyučování v pracovní výchově.
8. Materiální prostředky vyučování.
9. Tvořivost v pracovní výchově.
10. Plánování pracovních činností.
11. Plánování výukového projektu a jeho realizace.
12. Problémové úlohy v pracovní výchově.
13. Hodnocení praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
couseware, e-kurz v moodle:Didaktika pracovní výchovy a praxe
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=624
LMS Moodle ZČU: Honzíková, J. Didaktika pracovního vyučování a praxe
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Honzíková, Jarmila; Bajtoš, Ján. Didaktika pracovní výchovy na 1. stupni ZŠ. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-255-1.
-
Základní:
Honzíková, Honzík. Kdo tvoří, ten nezlobí II aneb Tvoříme ve výukovém projektu. Plzeň, 2015. ISBN 978-80-260-7976-7.
-
Základní:
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Základní:
Honzíková, Jarmila. Pracovní výchova s didaktikou. Vydání I. 2015. ISBN 978-80-7452-111-9.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila,; Mach, Petr,; Novotný, Jan. Alternativní přístupy k technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
Doporučená:
Dostál, Jiří. Badatelsky orientovaná výuka. Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4515-1.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Novotný, Jan. Dřevo v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-150-9.
-
Doporučená:
Magová Lenka a kol. Hodnotenie kompetencií učiteĺov v europskom a slovenskom kontexte. Praha, 2016. ISBN 978-80-87800-28-7.
-
Doporučená:
Honzíková, Honzík. Kdo tvoří ten nezlobí II aneb Tvoříme ve výukovém projektu. Plzeň, 2015. ISBN 802607976-7.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Lidové tradice v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání, 2005. ISBN 80-7020-148-7.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
Doporučená:
Dytrtová, Radmila. Pedagogická praxe z pracovního vyučování : Určeno pro posl. fak. pedagog.. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Provázková Stolinská, Dominika a kol. Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy. Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4735-3.
-
Doporučená:
Očkajová, Alena a kol. Pracovné prostredie a ergonómia. Banská Bystrica, 2013. ISBN 978-80-557-0617-7.
-
Doporučená:
Bajtoš, ján. Psychomotorická zložka osobnosti žiaka. Košice, 2007. ISBN 978-80-89284-07-8.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Sojková, Margareta. Tvůrčí technické dovednosti. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0412-4.
-
Doporučená:
Bajtoš, Ján; Honzíková, Jarmila. Vybrané statě školní pedagogiky. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-595-3.
-
Doporučená:
Lukáčová, D.; Kozík, T.; Bánesz, G.; Ólvecký, M.; Šimon, M.; Širka, J. Vzdialené reálne experimenty v praxi. Nitra, 2016. ISBN 978-80-558-1093-5.
-
Doporučená:
Orosová, Renáta. Zážitková pedagogika vo výchovnom pósobení triedneho učiteĺa. Košice, 2011. ISBN 978-80-7097-920-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zkušenosti s praktickým využití materiálů, nástrojů, nářadí. Pedagogická praxe |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umět aplikovat didaktické zásady při pracovních činnostech |
poznat antropogenní činitele technického vzdělávání |
zvládnout naplánovat pracovní činnosti
|
naplánovat výukový projekt |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat výukový projekt |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|