|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MŠTD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MŠTD1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Tvořivá dílna 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
77 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/MŠTD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAT/MŠMA nebo KMT/MŠMA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výroba loutek, maňásků pro jednu ruku, prstových maňásků a hraček různými technikami s využitím různých materiálů a jejich využití.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnout technologie při realizaci pracovního námětu s využitím vlastností materiálů, umět naplánovat tyto činnosti. Znalost zásad pro bezpečnost a hygienu práce.
Výroba finálního výrobku.
|
Obsah
|
1. Seznámení s materiály.
2. Ukázka pracovních technik.
3. Realizace pracovního námětu.
4. Realizace pracovního námětu.
5. Předvedení finálních výrobků.
6. Kreativita a tvořivost.
7. Využití finálního výrobku.
8. Soubor pracovních námětů pro výrobu textilních hraček.
9. Soubor pracovních námětů pro výrobu hraček z různých materiálů.
10. Soubor pracovních námětů pro výzdobu zařízení.
11. Soubor námětů pro samostatnou práci dětí.
12. Prezentace pracovních námětů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Doporučená:
Honzíková Jarmila, Novotný Jan. Dřevo v pracovní výchově.. Plzeň, 2005.
-
Doporučená:
Leštinský. Hrajeme loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Doporučená:
Peake, Pamela; Collins, Paul; Wellings, David. Jak udělat hračku. [Praha] : Knižní klub, 1993. ISBN 80-85634-19-8.
-
Doporučená:
Honzíková Jarmila. Lidové tradice v pracovní výchově.. Plzeň, 2005.
-
Doporučená:
Leštinský. Loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
Doporučená:
Honzíková Jarmila, Novotný Jan. Plasty v pracovní výchově. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Borecký. Svět hraček. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Dawidowski, Marion. Veselé loutky : loutky, které si snadno a rychle vyrobíte sami : předlohy ve skutečné velikosti. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 1998. ISBN 80-7176-749-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zkušenosti s praktickým využití materiálů, nástrojů, nářadí |
doporučuje se absolvování předmětu MŠMA |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit význam loutky v mateřské škole |
umět využívat loutku v edukaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně zhotovit loutku, dekoraci či didaktickou pomůcku z různých materiálů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|