|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MMM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MMM1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Metody matematického modelování 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání a rozvíjení teoretických a praktických dovedností v oblasti matematiky, které student/ka využije v dalším studiu podle svého odborného zaměření. Jedná se zejména o vytvoření matematického jazyka (základní pojmy výrokové a predikátové logiky, úvod do teorie množin), opakování pravidel pro počítání s reálnými čísly a s komplexními čísly, úpravy algebraických výrazů, řešení rovnic a nerovnic, základy analytické geometrie, kombinatoriky a pravděpodobnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka úspěšně zvládne v průběhu semestru 2 písemné kontrolní testy.
Za každý test je možné získat maximálně 8 bodů. Zápočet je udělen studentovi, který za oba testy získá celkem 10 bodů. Podrobnosti viz Courseware.
|
Obsah
|
1. Výroková a predikátová logika
2. Množiny, operace s množinami, vztahy mezi množinami, kartézský součin množin, intervaly
3. Mnohočleny, komplexní čísla
4. Úpravy výrazů
5. Řešení rovnic a nerovnic 1
6. Řešení rovnic a nerovnic 2
7. Vektorový počet, operace s vektory
8. Analytická geometrie 1 (přímka a její části, rovina a její části)
9. Analytická geometrie 2 (kuželosečky)
10. Základy maticového počtu, operace s maticemi, řádkové úpravy matic
11. Řešení soustav lineárních rovnic
12. Determinanty a jejich užití
13. Časová rezerva, shrnutí poznatků
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D. (100%),
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Delventhal, Katka Maria; Kissner, Alfred; Kulick, Malte. Kompendium matematiky : vzorce a pravidla : četné příklady včetně řešení : od základních operací po vyšší matematiku. V Praze : Euromedia Group - Knižní klub, 2004. ISBN 80-242-1227-7.
-
Doporučená:
Matematika pro střední školy. Interaktivní učebnice
(kolektiv autorů)
-
Doporučená:
Polák, J. Přehled středoškolské matematiky.. Praha : Prometheus, 2008. ISBN 978-80-7196-356-1.
-
Doporučená:
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách I.. Praha, 2006. ISBN 978-80-7196-337-0.
-
Doporučená:
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách II.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7196-419-.
-
Doporučená:
učebnice pro gymnázia např. vydavatelství Prometheus.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
v probíraných tématech se předpokládají znalosti na úrovni střední školy. Nejsou podmiňující předměty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - určí typ výrokové formule, - objasní pojem výroková forma a rozliší výrokovou formu od výroku, - aplikuje teoretické poznatky o množinách, množinových operacích a Vennových diagramech do řešení slovních úloh, - používá základní pravidla pro počítání s reálnými čísly, s komplexními čísly a pro úpravy algebraických výrazů, - volí efektivní strategie řešení rovnic a nerovnic, - aplikuje pojmy a pravidla maticového počtu při řešení soustav lineárních rovnic, - rozumí principu analytického vyjádření lineárních útvarů, křivek a elementárních ploch, vyjádří rovnicí daný lineární útvar, - určí počet permutací, variací a kombinací, - chápe podstatu experimentální a teoretické pravděpodobnosti. Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů a pracovní |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
|
|
|
|