|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / MMV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
MMV
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Multimédia ve vyučování na 1. stupni ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
60 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVD/ITV
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pedagogicko-psychologickými aspekty práce s multimédii v počátečním vyučování, naučit je efektivně tyto prostředky využívat, vytvořit u nich dovednost tvořit vlastní počítačové prezentace, seznámit studenty s dynamickým matematickým softwarem GeoGebra a naučit je samostatně v daném softwaru konstruovat geometrické útvary, souměrnosti a grafy funkcí odpovídající učivu 1. a 2. stupně základních škol.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce: Student/ka navrhne a vytvoří prezentaci v Power Pointu a prezentaci s užitím dynamického matematického softwaru GeoGebra, které mohou být využity v počátečním vyučování.
|
Obsah
|
1. Psychohygienické podmínky práce žáků s počítačem, pedagogicko-psychologické aspekty práce s výukovými programy
2. Počítač jako učební pomůcka
3. Práce s internetem na 1. stupni ZŠ
4. Možnosti využití počítačových prezentací v počátečním vyučování
5. Tvorba prezentace v Power Pointu
6. Konstrukce základních geometrických útvarů v programu GeoGebra
7. Práce s relacemi rovnoběžnost, kolmost a shodnost v programu GeoGebra
8. Modelování shodných zobrazení (osová souměrnost, středová souměrnost, translace, rotace) v dynamickém softwaru GeoGebra
9. Funkce lineární, kvadratická, mocninná, řešení rovnic a jejich soustav pomocí dynamického softwaru GeoGebra
10. Úpravy v softwaru GeoGebra
11. Animace
12. Tvorba prezentace s využitím softwaru GeoGebra
13. Společné hodnocení studentských prezentací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (50%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D. (100%),
Mgr. Marie Mollerová (100%),
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
PhDr. Jana Rejlová (100%),
Mgr. Tomáš Remiš, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pokorný, Zdeněk; Grygar, Jiří. Astro 2001. Jak vesmír funguje. [Praha] : Atelier Intimate Arts, 1997.
-
Doporučená:
informace z Internetu.
-
Doporučená:
Intimatearts. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
-
Doporučená:
Brdička, B. Učení s počítačem. PřF UK Praha, 1996.
-
Doporučená:
Černochová, Miroslava; Komrska, Tomáš; Novák, Jaroslav. Využití počítače při vyučování : náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se základní počítačová gramotnost |
umět, rozumět a vysvětlit základní pojmy z oblasti informačních technologií |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat |
pracovat s textovým procesorem |
umět vytvářet a pracovat s tabulkami a grafy |
vytvářet pomocí počítače prezentace |
pracovat s internetem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat a zhodnotit výhody i nevýhody užití multimédií v počátečním vyučování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
poznat, zda jsou při práci žáků s počítačem splněny podmínky hygieny práce |
posoudit kvalitu výukového programu z didaktického hlediska |
používat internet ve vyučovacím procesu jako zdroj informací a nástroj komunikace |
navrhnout a zpracovat v PowerPointu prezentaci vhodnou pro zařazení do vyučování na 1. stupni ZŠ |
navrhnout a zpracovat v GeoGebře pracovní list vhodný pro zařazení do vyučování na 1. stupni ZŠ |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|