|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / PČM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
PČM
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Pracovní činnosti a materiály
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
64 / -
|
0 / -
|
0 / 4
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/PČM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s postavením a úkoly pracovních činností na 1. st. ZŠ, umístěním předmětu v učebním plánu, teoretickými poznatky o materiálech, výrobě. Aplikace poznatků na pracovních námětech, práce s různými materiály. Realizace montážních a demontážních prací. Ukázka stolování a úpravy pokrmů. Realizace pracovních námětů z oblasti lidových zvyků a řemesel.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretické poznatky o materiálech, nástrojích, technologii výroby. Praktické využití materiálů. Vzorové výrobky s dokumentací, obměny pracovních postupů.
|
Obsah
|
1. Drobný materiál, dřevo, kovy. Třídění materiálů.
2. Nástroje, nářadí, pomůcky pro práci s různými materiály.
3. Modelovací hmoty - druhy, využití.
4. Textilní materiály. Druhy textilních vláken, zpracování.
5. Práce montážní a demontážní. Druhy stavebnic.
6. Papír - výroba, druhy, práce s papírem.
7. Karton, lepenka a jejich využití.
8. Práce v domácnosti, stolování, vybavení kuchyně.
9. Příprava pokrmů. potraviny v domácnosti.
10. Lidové zvyky v pracovních činnostech.
11. Pokusnická činnost při práci s materiály.
12. Odpadový a zbytkový materiál v pracovních činnostech.
13. Pracovní námět a jeho realizace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Honzíková, Jarmila. Materiály pro pracovní činnosti na 1. stupni ZŠ. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-453-8.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Novotný, Jan. Dřevo v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-150-9.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Kovy v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2006. ISBN 80-7020-159-2.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Lidové tradice v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání, 2005. ISBN 80-7020-148-7.
-
Doporučená:
Lada, Stanislav. Nástroje pro technické práce v pracovním vyučování a pracovní výchově : Určeno pro posl. fak. pedagog.. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Novotný, Jan. Plasty v pracovní výchově : [příručka pro učitele a studenty]. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2007. ISBN 978-80-7020-001-8.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Pracovní činnosti na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-634-7.
-
Doporučená:
Honzíková. Pracovní výchova s didaktikou. Praha, 2015. ISBN 978-80- 7452-111-.
-
Doporučená:
Dytrtová, Radmila; Vodáková, Jitka. Praktické činnosti. I. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-86039-89-7.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Michálková, Ludmila; Vodáková, Jitka. Praktické činnosti. II. Praha : Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7290-003-X.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila; Kimmerová, Jana. Textilní techniky. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2000. ISBN 80-7020-065-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Celkem
|
133
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
určitá manuální zručnost |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládnout základní teoretické poznatky o materiálech, nástrojích a nářadí
|
naplánovat skupinovou práci |
znát cíle a úkoly pracovních činností |
umět vybrat adekvátní pracovní námět pro danou skupinu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prokázat manuální dovednosti při realizaci pracovních námětů z různých materiálů |
zhotovit výrobky dle návodu či vlastní fantazie |
prokázat kreativní činnost při práci s materiály |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|