|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / PMS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
PMS
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Práce s matematickým softwarem
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s matematickým softwarem Mathematica (firmy Wolfram) . Cílem je naučit studenta pracovat s jednotlivými částmi programu tak, aby je mohl používat souběžně s výukou v ostatních předmětech. Důraz kladen především na tvorbu matematických modelů v jednotlivých disciplínách.Student / ka by měl zvládnou také základy programování v prostředku Mathematica, aby byl schopen řešit i složitější problematiku.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti úspěšně zpracují samostatné seminární práce na vybraná témata uvedená na portále. Zároveň získají kladné hodnocí v průběžném testu.
|
Obsah
|
1. Mathematica - seznámení s prostředím
2. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné
3. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné
4. Mathematica - lineární algebra
5. Mathematica - lineární algebra
6. Mathematica - grafy 2D a 3D
7. Mathematica - grafy 2D a 3D
8. Mathematica - diferenciální kalkulus
9. Mathematica - programování
10. Mathematica - programování
11. Mathematica - kontexty, moduly
12. Mathematica - kontexty,moduly a package
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vládnout znalostmi ze základů matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit jednoduché úlohy matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
vytvořit a realizovat jednoduchý algoritmus úlohy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v tvorbě jednoduchých algoritmů v programu Mathematica |
popsat základní postupy lineární algebry |
jmenovat základní software pro práci v matematice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s vymezenou částí programu Mathematica |
algoritmizovat úlohy a provádět je v programu Mathematica |
vytvářet vlastní pomocné funkce a procedury pro snadnější a jednodušší aplikaci software v matematice |
řešit úlohy matematické analýzy - derivování, integrování funkcí a jejich aplikace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů
student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů
student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
student úspěšně zpracovává seminární práci z tvorby matematického modelu a jeho realizace v programu Wolfram
práce má dvě části :
1. Popis modelu a užitého algoritmu resp. užité části obecné matematiky - provedeno v textovém editoru( odevzdané se zdrojovým textem z editoru a zároveň jako pdf soubor)
2. student vytvoří sadu vlastních pomocných funkcí a procedur. Pomocí nich řeší daný předložený matematický problém.
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Na přednášce získá student základní postupy při řešení úloh v prostředí Mathematica
V průběhu přednášky jsou demostrovány úlohy s ukázkami jejich řešení pomocí prostředků programu |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
V průběhu semináře jsou řešeny komplikovanější úlohy a prováděn jejich komplexní analýza |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Studenti své seminární práce upravují tak, aby získali kladné hodnocení |
|
|
|
|