|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / PSTCM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
PSTCM
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Principy a systémy techniky C
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/PSTCM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy hydro a termo mechaniky a dynamiky aplikovanými na principy strojů a přístrojů kolem nás.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, úspěšné zvládnutí dvou písemných prací. Absolvovat ústní zkoušku.
|
Obsah
|
1) Základní zákony hydromechaniky
2) Pascalův a Archimédův zákon a jejich aplikace
3) Eulerova tlakové rovnice
4) Aplikace Eulerových tlakových rovnic při řešení pohybu kapaliny v nádobě
5) Působení sil na rovnou a zakřivenou plochu
6) Síla v těžišti a síla mimo těžiště plochy
7) Druhy proudění, rovnice kontinuity
8) Bernoulliho rovnice, praktické důsledky Bernoulliho rovnice, aplikace
9) Základní zákony termomechaniky
10) Stavová rovnice plynu, práce a výkonu
11) První a druhý termodynamický zákon
12) Carnotův cyklus, motory
13) Sdílení tepla, přenos tepla, tepelná úspora.
14) Fyzikální zákony v aplikacích, příklady z praxe.
15) Analýza procesů a didaktická transformace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Technická mechanika. 2., nezm. vyd. Praha : SNTL - nakladatelství technické literatury, 1989. ISBN 80-03-00018-1.
-
Doporučená:
Brabec, P., Bartůněk F. Fyzika 007: Multimediální online učebnice fyziky. 2001.
-
Doporučená:
Ježek, Jan. Hydromechanika v příkladech. dot. Praha : ČVUT, 1980.
-
Doporučená:
Noskievič, Jaromír. Mechanika tekutin. 1. vyd. Praha : SNTL, 1987.
-
Doporučená:
KONČÍK, K. Teplo.. Praha: SNTL,, 1982.
-
Doporučená:
Aichinger, Daniel; Brändle, Marcus; Ekkert, Fritz; Fadrhonc, Jan; Heller, Karl; Honzíková, Jarmila,; Honzík, Lukáš; Horlacher, Bernhard; Hrdlička, Jan; Jurich, Norbert; Kanta, Tomáš; Korálová, Eva; Kraitr, Milan,; Král, Jan; Kranzinger, Franz; Prchlík, Jiří; Richtr, Václav,; Simbartl, Petr,; Spurk, Marco; Štich, Lukáš; Štrofová, Jitka,; Trein, Hans-Martin; Augustínová, Lucia. Učení pro život a práci : metodická příručka pro 2. stupeň ZŠ : vzdělávací oblast Člověk a svět práce. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-8140-285-2.
-
Doporučená:
Hladký, Jan. Úvod do termomechaniky. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 1995. ISBN 80-7040-140-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti fyziky a matematický aparát na úrovni střední školy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen vysvětlit a popsat principy uváděných systémů a přístrojů. Vybrané technologie je schopen modelovat a demonstrovat moderními didaktickými pomůckami pro podporu přírodovědně a technicky zaměřených předmětů na ZŠ. Student dosažené znalosti dovede aplikovat na konkrétní stroje a zařízení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|