|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / RMMŠ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
RMMŠ1
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Rozvoj log. a matem. myšlení 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Rozvoj logického a matematického myšlení 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
97 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit a rozvinout u studentů kompetence potřebné pro vytváření předmatematických (aritmetických i geometrických) pojmů dětí předškolního věku. Důraz je kladen na didaktickou transformaci teoretických matematických poznatků v mateřské škole.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu:
Student/ka úspěšně zvládne 2 písemné kontrolní testy na témata:
Výroky, negace výroků.
Příprava na metody řešení, cesta k přirozenému číslu.
|
Obsah
|
1. Cíle předmatematické výchovy
2. Výrok, složené výroky
3. Negace výroků a její vývoj u dítěte
4. Uvažování, usuzování
5. Přiřazování
6. Porovnávání
7. Třídění
8. Uspořádání
9. Cesta k přirozenému číslu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
http://fpe.zcu.cz/kmt/kmt/projekty/projekt_FRVS.html.
-
Doporučená:
http://fpe.zcu.cz/kmt/kmt/projekty/projekt_VS_15.html.
-
Doporučená:
Zagorová, V. Identifikace v mateřské škole. Bakalářská práce.. Plzeň, 2008.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy..
-
Doporučená:
Šmídlová, B. Ostré lineární uspořádání v mateřské škole se zaměřením na kvantitu. Bakalářská práce.. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Spurná, Š. Prostorové uspořádání: zaměření na umístění objektu v prostoru. Bakalářská práce.. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Kaslová, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha, 2010.
-
Doporučená:
Kolláriková, Zuzana; Pupala, Branislav. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
-
Doporučená:
Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
28
|
Celkem
|
48
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat matematické znalosti na středoškolské úrovni týkající se výroků a přirozeného čísla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
poznat výrok |
rozlišit jednotlivé číselné množiny (přirozené číslo, celé číslo, racionální číslo) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit cíle předmatematické výchovy |
objasnit základní principy metod řešení (usuzování, přiřazování, porovnávání, třídění, uspořádání) používaných předškolními dětmi |
popsat všechny role čísla |
vysvětlit proces vytváření přirozeného čísla u předškolních dětí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
formou konkrétních aktivit zařadit do činností dětí metody řešení |
při komunikaci s dětmi používat vhodné individuální a kvantifikované výroky a výroky složené |
vést děti ke správnému chápání všech typů výroků |
při komunikaci s dětmi negovat správně jednoduché a složené výroky, výroky individuální a kvantifikované |
pomocí výroků správně formulovat pravidla her a dalších činností |
vybrat vhodné činnosti pro rozvoj představy čísla u dětí v mateřské škole |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|